Domů

TOPlist

Hlásím let do kameňa: Kočičák Tisk Email
NejhoršíNejlepší

Jakožto letošní čerstvý absolvent PPG kurzu u mistra Jarka, si v podstatě teprve teď začínám užívat krásy tohoto více a více populárního sportu, zvyklostí a nových kamarádů. Od zkušenějších kolegů pilotů jsem se dozvěděl o akci jménem Kameň… Velmi rád jsem přijal hozenou rukavici v podobě „delšího přeletu“. Fakt je ten, že začátky (alespoň pro mne) jsou dosti o lítání kolem letiště, ale když ono je pořád na co koukat. Jeden se cítí stále více a jistěji v kramflecích a o to přece jde, lítat, lítat a lítat. Tak se mi nejlépe sbírají zkušenosti.  Poprvé jsem s kamarády navštívil letiště u Vilémovic. Krásná krajina, Macocha kousek, různé zajímavosti, vysilač, větrné elektrárny atd…. Po pravidelném pokecu po přistání a kochání okolí na dohled od letiště, jsem se dozvěděl novinu. Konkrétně, že někteří zvládnou doletět na Pernštejn a Z5… To bych přece mohl také, říkám si a hned se mi v hlavě rodí trasa do Kameňa…

Laughing Lukáš Kočica

Hlásím let do Kameňa: Luděk Svoboda Tisk Email
NejhoršíNejlepší

Znáte ten pocit, je deset ráno, čumíte do monitoru v práci, postrádáte jakoukoliv kreativitu a zoufale se vám nechce nic dělat. Teda, kromě lítání... Letmý pohled z okna a na předpověď počasí mě přesvědčil, že dneska to tam je. Úkol zní jasně, zaletět něco do Kameňa a vyzkoušet funkci přídavné nádrže, desetilitrového kanystru. V hlavě mi už dlouho vrtá myšlenka pokusit se trojúhelníkem obletět Brno, od čehož mě odrazovala jen nejmenší možná papírová vzdálenost cca 160 km. V jedenáct vypadnu z práce, doma se v rychlosti pobalím, zkontroluju prostory, počasí a hurá do Vilémovic. Nutno zmínit, že hodinu a půl před letem do sebe naliju dva energerťáky, kvůli cukru a odvodnění, abych za letu nemusel vysunovat pitotovu trubici 

Laughing Luděk Svoboda

ČAF zase plaší špačky Tisk Email
NejhoršíNejlepší

Přátelé ze sociálních sítí ví že jsem letos založil vinohrad a s tím mám i určité povinnosti jako je plašit špačky. S Kamilem jsme ke kolegům letcům z řad ptactva tolerantní, ale jak jde o víno, musí ta pakáž pryč. No dost bylo Berkovin, prostě další pěknej výlet tentokrát nad okruh. Po startu se mi uvolnil popruh od ramenních kšand co drží motor když jsem na zemi a brnkal o vrtuli. Nic kromě roztřepeného konce popruhu a prasklé struny ve výpletu se nestalo a závadu jsem za letu opravil, ale je to poučení pro ostatní, veškeré konce popruhů u provlékacích spon 2x přeložit a zapošít!!! Už jsem si několikrát říkal že to udělám, teď už na to nezapomenu. Kamilovi děkuji za zapůjšení tenké  mikiny (svoji bundu jsem zapomněl doma, na to už taky nikdy nezapomenu, už je zima)

Let do Kameňa Tisk Email
NejhoršíNejlepší

Tak jako každej rok na mě v tento čas dolíhá krom mírné deprese z konce léta, také morální povinnost něco zalétnout do Kameňa. V hlavě už jsem měl delší dobu FAI triangl asi 130 km, a středa večer vypadala ideálně.
Delší let si žádá důkladnou přípravu, kterou neradno podcenit. Teda příště určitě. Ve tři odpoledne zjišťuju, že nemám uloženou trasu, všechno je vybitý, kanystry prázdný a nevím, kde jsem pohodil přídavnou nádrž..Nicméně po hodině a čtvt běsnění, konečně vyjíždím. Chtělo to startovat o půl patý, to už neklapne, půlhodina zpoždění snad nebude takovej prů.../švih/. Když přes den fouká, tak to večer lehne, když je celej den klid, tak se večer rozfučí. Jako dneska. Ale jsem rád, pomoc na startu vítám. Start zadara a jdu na to. Trochu to hópe, ale dá se to. Žádnej maxim turbulenc.

Laughing tak Čus Martin Galle

Hlásím let do Kameňa Dušan Kubíček Tisk Email
NejhoršíNejlepší

Po dlouhé době jsem zavítal na leteckou akci do Krnova a protože jsem tam nebyl svým  autem, a počasí tomu přálo ,nazpět jsem letěl po vlastní ose. První pokus o přelet už v sobotu večer byl překažen neutichajícím větrem.Ten zvadnul až před západem slunce.Naplánoval jsem proto let na ráno.Brzy ráno cca v 5.30 foukal mírný vítr do 2m a medard hlásil na celé dopoledne bezvětří nebo slabý vítr.Nachystal jsem si stroj a chtěl startovat,když v tom  vítr zesílil na dobrých 5m.No nic počkám .Předpokládal jsem ,že  se jedná o proudění studeného vzduchu z Jeseníků.Po půl hodině vítr trochu polevil.Znovu jsem mrknul na meteo radar a na předpověď.Vypadalo to OK. Startoval jsem do mírného větru s tím že to buď proti větru  půjde a nebo se vrátím . Po nastoupání se rychlost pomalu zvyšovala a už se letělo. Nahoře panovalo opravdu bezvětří.

Laughing a jak by jeden řekl, vo tom to je Dušan

Večerním volejem Tisk Email

Tak tentokrát se mi na startu nedařilo, ale nakonec jsem se přeci jen vnutil do luftu a stálo to za to. Poslední dobou mě čím dál víc baví lítat sám. Není dopředu nic naplánováno nemusí se nikam dolítnout, ale o to víc si užívám každý údolí, kdejakou cestu po poli nebo rybníky a modelářský letiště. Když se s tím ještě spojí dobrá muzika do sluchátek a ucházející světlo na focení je dušička v peří. Tentokrát to dalo hodinku a půl v nádherným voleji kde nebyl ani náznak drncnutí.

Hlásím let do Kameňa Červený potok - výzva Kralický Sněžník Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 6
NejhoršíNejlepší

Po dohodě s pár kamarády padlo rozhodnutí pro slet na Červeném Potoce. Počítalo se s tím, že pokud počasí dovolí, což bývá každoročně nejisté, zaletět na Kralický Sněžník. Po pátečním příjezdu za slunečného počasí se tradičně navečer obloha zatáhla a lilo až do sobotního rána. S napětím jsme očekávali, jak vyjde předpokládaná předpověď na sobotní odpoledne. Mělo být letovo. A vyšlo to! Začaly přípravy k letu a všichni natěšení jak doletí na Kraličák. Bohužel díky povětrnostním podmínkám většina pilotů pozměnila svůj původní plán letu. Jarek, jak jinak až před startem mi oznámil, že poletíme do Kameňa. No, co už a statečně jsem to odkývla. Byla to výzva!  Start pohoda, až po nastoupání jsem začala být mírně nervozní díky větrným podmínkám co nastaly. Pravda, zaskočily asi jen mě, pilot byl relativně v klidu jako vždy. Proti větru, motor na plný plyn a celkem často nás to řádně rozhoupalo.

Laughing zdraví Lenka a Jarek

Obectov 2013 - DĚKUJEME Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 6
NejhoršíNejlepší

Tentokrát bude text krátký, a samá děkovačka (koho to nebaví ať to nečte). Takže předně Komárkům velké dík, bez elektriky točenýho piva, klobásků z udírny se každý obešel a naopak vzájemná koštovačka toho kdo co donesl a vašeho guláše to mělo domácí, rodinnou atmosféru. Děkuji Marcellovi a jeho vrozené pohostinnosti nejen s kávou a výběrem vína k jeho steaku. Děkuji Martě za košt dobrého vína a děkuji Tondovi, že nedonesl zase nějakou hnusnou kořalku :-) Děkuji Pepovi, že prosral ten odjezd na svícení balónů (měli jsme jet s ním) a já si užil krásný večer u dvou ohňů plný pohodové zábavy v kruhu kamarádů. Na závěr mám prosbu, Jirko, udělej Obectov 2014, rád se sem budu vracet. (pro hnidopichy: tentokrát se mi nic nestalo a ani jsem nic nerozbil)(Jen Jirka se na kolách ztratil (bloudil) a Tonda to nikomu neřekl)

Laughing a vo tom to je, děkujeme Pája a Proksík

Hanácký kolečko Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší

trikoKdo se chystá na Hanácký kolečko a má zájem o trička, ať dá vědět na email - Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript jestli tričko chce, popřípadě počet a velikost.
Tričko bude stát 190Kč. konec objednávek bude 10 dní před začátkem akce, která se koná 13.-15. září 2013

Hlásím let do Kameňa: Proksík Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší

Na Smradlavce jsme se sešli v poměrně hojném počtu, nic zvláštního se noudálo, pouze Tomáš Berx Berka soustavně vymýšlel, jak jinak běžnou přípravu k letu udělat akční, soustavně něco fotil a doplňoval komentáři. Původní záměr letět na Prigl a k okruhu jsme s Kamilem přehodnotili na let proti větru, kde to chvílemi lezlo jen 23km/hod. To včera byl větší luxus, okruh k Perštejnu a Kamilově chatě co už není a zase bude. (bohužel foto není) Foťák jsem půjčil bráchovi tekže je vše z mobilu a o tom vypovídá i kvalita. Po 45min. Jsme se proškrábali k Jožkovi na Býkovice, slušně obletěli letiště bokem, zamávali a někde nad polem u Lysic jsme to otočili domů. V roce 2007 by nás jistě napadali myšlenky na bombardování tatrankami, vzdušné napadání, ale bohužel stárneme. Rychlost místama lezla přes 80km/hod. Chvíli jsme se ještě poflakovali po okolí a se západem bezpečně přistáli.

Let do Kameňa 2013 - Berka Tomáš Tisk Email
NejhoršíNejlepší

Tak se rok s rokem sešel a s vypětím všech sil, jsem si udělal trošku času na to, abych konečně taky něco zalítnul do naší soutěže o Romanův  kameň. Sice to není nějaký extra dlouhý let, ale hlavním cílem je, si to užít a mě hlavně velmi zajímala spotřeba, u nového padáku od firmy AXIS.
Počasí slibovalo: skoro bezvětří s nárazy do 8m/s, jasno až zataženo s místními přeháňkami a slabým sněžením, v noci tma a ráno možný výskyt ledovky. Prostě ideální počasí na to, něco plánovat. Na letišti se přišli podívat i zástupci Čebín Air Force a nedůvěřivě pokukovali po mém počínání. Na většinu jejich provokací jsem nereagoval a pro jistu poslal do vzduchu cvičného brouka. (viz. Foto)To je zaujalo na dostatečně dlouhou dobu, abych mohl bezpečně odstartovat.

Tongue out Tomáš Berka

« ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.