Domů

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Hlásím letdo Kameňa Pepa Weis Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 30
NejhoršíNejlepší 
Zpráva o letu: Rád lítám, ale nerad píšu. Pepa
 
(Poklona autorovi za velmi pěkně zpracovanou dokumentaci letu, zvláště ta vytříbení větná spojení, provázaná rýmem a poetickým veršem.) Undecided 
Celý článek...
 
Hlásím let do Kameňa Standa Sýkora Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 13
NejhoršíNejlepší 
Na velikonoční pondělí jsem si přijel zalítat na Smradlavku a hned mně Tomáš začal hecovat na let do kameňa, a že všichni letí. Aniž bych se připravoval na nějaký let, řekl otočňáky jsou v Říčanech a v Křoví. Nádrž jsem měl plnou 10l a tak jsem ji ani nefotil, snad by to prošlo ne? Fotek s plnou nádrží mám dost. Ale naštěstí mně ji Tomáš vyfotil a tak jsem si ji z jeho webu stáhl, ostatní fotky už jsou OK. Protože jsem nejpomalejší tak jsem startoval první. U Veverské Bitýšky jsem potkal éro s transparentem a taky policejní vrtulník, byli docela blízko a podemnou a přitom jsem vysoko nebyl. Jen jsem věřil, že mě vidí. V Říčanech mě dohnali Mára, Marcello a Pepa a za chvilku i Kamil. Kamil to před Křovím vzdal kvůli nedostatku paliva. Marcello a asi Pepa a Mára letěli někam dál, takže na Smradlavku se vrátili až po mně. Jsem docela zvědavý co ostatní nahlasí do kameňa. Standa
Celý článek...
 
Pepé Letec – vzkříšení Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 21
NejhoršíNejlepší 

Pepe letec (jezdec)Tento příběh se stal, a jestli kecám, ať se propadnu do západního Německa. Není moc o létání, ani není nijak humorný, ale zcela zdarma přináší osobní zkušenost o kvalifikované lékařské péči v příhraničním okresním městě a hlavně uvádí na pravou míru, jak je to vlastně s rizikovostí našeho sportu.
Jednou takhle debatujíce se sportovně založeným kolegou v oboru lyžo-cyklo, mi tento říká. Člověče, seš tlustej jako prase, udělej něco pro zdraví a kup si kolo. Tak slovo dalo slovo a koupil jsem si našlápnutýho horáka v akci na lízačku. Mašina jako hrom v červený metle, hliníkový rám, sedačka v kůži, hustý brzdy, na vzduchových tlumičích, super odlehčený šlapky, středy s dírou, všechno high-tech, to vše doplněno brutálními drapáky. Prostě drsný kolo, pro opravdovýho drsňáka jako jsem já. ;-)

Celý článek...
 
Sobotní ranní a večerní zevlování luftem Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 
 Páteční útěk z hokny se projevil jako zbytečný, když jsme s Kamilem po příjezdu na Smradlavku do večerních hodin tlačili očima pytel dolů, ale ten si stále zachovával svoji vodorovnou polohu. Pátá, šestá, a když už ani sedmá nerozhodla, necháváme to na ráno.
A to se vyplatilo. Sice rosa a úplné bezvětří, ale do luftu jsme se vnutili. No, a když se na obzoru objevily balóny, směr byl jasnej. Vzduch naprosto klidnej, motor po zimě předl jako kotě, zkrátka pohodička. A tak si poletujme a poletujme, najednou je to hodinka a půl a je čas mrknout na benzín.
Celý článek...
 
REFLEXNÍ PROFIL PROLOMEN Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 9
NejhoršíNejlepší 

Hádkám o reflexech je třeba dát jasné a neprolomitelné vysvštlení. Reaguji tak na dnešní (níže uvedený článek od marchella. Vzpomeňte na bouřlivé diskuze na téma jaký olej pro naše motory. No a nakonec jsme všichni přijali včelí MED jako standartní přísadu do benzínu (kromně Tomáše, ten stále shání med vosí). A proto se ptám není opět čas na ohlédnutí se jak to dělají naši žlutočerní kamarádi?

a vo tom to je Proksík

Jak létá hmyz – proč čmelák může létat

Od doby, kdy někdo prohlásil, že čmelák ani včela nemohou létat, rádi říkáme, že to dotyčný hmyz určitě neví, a proto létá. Nyní nastal čas, abychom řekli včelkám a čmelákům: Už můžete létat.

Celý článek...
 
Zamyšlení: Volné pokračování na téma Reflexní padák aneb, kterým směrem se asi vydá motorový paragliding? Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 9
NejhoršíNejlepší 
Pro každý technický sport je rozhodující kolik omezení dostane při svém narození do vínku, jinými slovy jaké sudičky se sejdou u jeho kolébky. Jsou li to lidé liberální, otevření kontinuálním, někdy až drastickým změnám, nebo lidé spíše konzervativní bez fantazie, nápadů a vizí. To samozřejmě platí i pro jeho další existenci. 
Kdyby v počátcích rozvoje závěsného létání, přišel „regulátor“ např. mezinárodní sportovní komise, sebestředný uznávaný konstruktér nebo státní úředník, který by prohlásil, že zvětšování úhlu - rozevření náběžných hran Rogalova křídla, vkládání výztuh a tuhých profilů do plachty nebo, že zásadní změna konstrukce je z nějakého důvodu nežádoucí nebo nebezpečná, dodnes by rogala kopírovala kopec v klouzáku tak nějak na úrovni prvních klouzavých padáků.
Celý článek...
 
PRVNÍ PADÁK, KTERÝ A JAK VELKÝ Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 21
NejhoršíNejlepší 
Přátelé, kamarádi máme tu další článek do série jaký padák. Tímto chci moc poděkovat Romanovi za nás za všechny. No už moc témat na doplnění této problematiky není, snad jen rozebrat materiál vrchlíku (spíše porovnat zátěr nebo tzv. igelit) barvu a její stárnutí vlivem UV záření, šňůry zesílené ano/ne a proč, trimy ano/ne a proč, speed ano/ne a proč a to je asi tak vše co tu ještě nemáme. A to je výzva pro Vás piloty a závodníky, poradíte taky, nebo to bude zase na Romanovi a Marcellovi (střízlivý náhled na moje znalosti mi radí nechat to na zkušenější) A vo tom to je Proksík, ale teď už Romanův článekWink
 
Máte ke konci kurzu, už lítáte s instruktorem na výlety, tak je možno se podívat po nějakém padáku. Musíte totiž po zkouškách hned instruktora využít, dokud je vláčný a nechat se přeškolit na nový padák, pokud si nekoupíte ten typ co používáte v kurzu. Ale to asi neuděláte, protože teď jste piloti, a to chce kurňa nějaký brus!  Tady platí opět co už jsem někde řekl. Instruktor je první kamarád kterého máte, tak jeho názor alespoň zvažte. 
STARÝ NEBO NOVÝ?
I když nový je nový, není v  prvním období vůbec na škodu si koupit starší padák, jednak je to cenově někde jinde a už jste asi měli výdajů dost, a jednak, a to je důležitější, to ještě moc neumíte. Neustále opakovanými starty v ranní rose mu totiž dáte pěkně zahulit.
Další nebezpečí je, že minimálně v prvním roce pilot do posledního písmenka vyplňuje heslo, že vrtule je u nás spotřební zboží. No a když dojde na lámání vrtule a nepřiplete se tam nějaká šňůra, lze mluvit o štěstí, které každý nemá. Taky tupý, trhaný zvuk kdy se vrtule zastavuje ve tkanině vrchlíku možná poznáte. V těchto případech Vám mohu potvrdit ze své vlastní zkušenosti, že u staršího padáku je ta svíravá bolest v krajině srdeční výrazně menší.
Celý článek...
 
Jak velký padák pro motorový paragliding Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 23
NejhoršíNejlepší 
Volné pokračování na téma na jakém hadru do vzduchu
Někdy mám z probíhajících diskuzí pocit, že se noví adepti na motorové létání stávají oběťmi „zlatokopů“, kteří jsou ochotni těm nebožákům prodat cokoli. Konkrétně mám na mysli nejen typ, ale zejména to, že nepřihlížejí k vhodné velikosti padáku pro ubohého motorového adepta. Zkrátka a dobře, dokáží nabídnout človíčkovi, co váží 60 kg i s postelí, padák o velikosti 28m2. Myslím, že je to trošku moc... velký padák. Dovedete si představit, jak se s ním to „chůďa“ pere na startu. Jasně, takto postiženi bývají právě ti, co mají hlouběji do kapsy a chtějí ušetřit na kurzovném. Jiní si myslí, že je lépe jít na kurz vybaveni, nebo chtějí ušetřit na kurzovném, když přijdou s vlastní výbavou.
Pokud nemáte vedle sebe opravdu zkušeného, zodpovědného pilota, kamaráda nebo dobrého známého, který už ví o lítání skoro všechno nebo pokud vy sami nemáte již díky vlastním zkušenostem naprosto jasnou představu, co potřebujete - apeluji na Vás - přátelé, před kurzem si NIC nekupujte!!! Jak říká klasik „nic neberte, nebo se z toho zblázníte“!!!
Celý článek...
 
Akční set a novej WEB Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Akční set - kompletní výbava - padák, krosna, přilba a variometr za zvýhodněnou cenu.

A kde že? Jarek Sura má jednak špicovó nabídku, kde se daj ušetřit nějaké ty chechtáky a druhak má novej web na staronové adrese. Zkuste horní záložku KURZY PPG SuraWink 

 
Ať to nechrčí - aktivní mikrofonní filtr verze od Hossyho Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 24
NejhoršíNejlepší 
Přátelé, kamarádi
Tak tato zpráva od Hossyho potěšila. Ukázalo se, že nemáme volšový ruce a k tomu ještě používáme hlavu. Tak, ale k věci, Hossy sestrojil filtr a ještě k tomu doplnil návrh tištěného spoje ZDE. Tak a dál už autor:

Ahoj,
tak filtr skvele funguje, vyzkoušel jsem to na CHorcheho sletu v Blatný. 
Schema jsme ještě trochu upravili - diodu jsme dali paralelně k baterce a k vypínači a místo jednoho odporu 1K6 jsme dali trimr a odpor R4 1K2, aby se pomocí osciloskopu dalo přesně doladit vyvážení obou větví s mikrofony. To se ale nakonec ukázalo jako těžko nastavitalný, takže jsem trimr a R4 z plošňáku odstranil a vrátil 1K6 (bohužel návrh plošňáku obsahuje trimr).
Celý článek...
 
Motorové krosny Jenifer Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 40
NejhoršíNejlepší 
Motorová krosna Jenifer R120
 
Motorová krosna je vhodná zvláště pro začínající piloty z důvodů volnoběžné spojky v reduktoru snižující riziko poškození vrtule a padáku při startu. Výkon motoru je cca 20Hp při relativně nízké spotřebě cca 2,75 l/hod při běžném provozu. Standartně je použita dřevěná vrtule o průměru 125cm. Je možné požití plastové vrtule o stejném průměru.
 
Rám je sestaven z tenkostěnných bezešvých trubek s tepelnou povrchovou úpravou perleťovým komaxitem s leskem.
Celý článek...
 
« ZačátekPředchozí21222324252627DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.