Domů

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Nej článek Kameň 2008 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 
Přátelé, kamarádi

Dluhy mají být splaceny a začít KAMEŇ 2009 a nevyhlásit nejlepší článek za rok 2008 je přinejmenším sprosťárna. Jako nejlepší JURY jednohlasně a bez protestu vyhlašuje článek od Mlčocha. Má to vtip, pěkně popsaný let a navíc nám vyhrožujeSmile. Hodnotili jsme pouze článek, ne Mlčochovu snahu stát se největší petardou na obzoru, nebo snahu perořízkem odhodit hlavní padák.
Takže Mlčochu gratulujeme, a neboj slíbenou Proksovici dostaneš (vždyť ti ji hlídám) a není to vše, od Sky máme pro tebe pytel a ledvinku (obojí máš prej chabrus)Laughing  Tak a toto je ten nej článek roku 2008.........
 
 
MŮJ ...TŘETÍ.... LET „DO KAMEŇA“
Tak když mi teda JURY minulý let s dotankováním u pumpy neuznala jako trojúhelník, ale jen let bez návratu, zvažoval jsem, jak zareagovat. Nabízelo se spousta možností - např. urážlivý mail, zásilka s nechutným obsahem, protestní nóta v OSN a podobné odvážné chlapské činy. Zvolil jsem ale poměrně srabáckou odpověď, že to tedy poletím znovu, jenom budu muset nějak vyřešit to palivo a chcaní. Cestou na chalupu jsem se zastavil v OBI a zakoupil průhlednou hadičku, kterou jsem chtěl přepouštet benzín. Když už jsem byl u těch hadic a hadiček, tak mě napadlo, že pomocí hadičky by se dalo vyřešit i to močení. Prostě odpadní roura. Tak jsem se v tom OBI pokusil nacpat ptáka do různejch hadic, ale pochopitelně mi byly všechny malý :-). Nejlepší by byla od luxu, ale kdo by kvůli tomu kupoval celej lux, že jo. 

Otázka močení tedy zůstala nedořešena. Provrtal jsem zátku od 2l PET flašky, protáhnul hadičku a celek přilepil za hlavu na rám. Hadičku jsem několikrát přehnul, na nějaký sofistikovaný řešení nebyl čas, zatáhnul stahovačkou a do kapsy přibalil perořízek. Natankováno tedy bylo 10l v nádrži a 2l v PETce na dotankování. Startoval jsem tentokrát od chalupy v Doubravčicích, foukalo od severu, tak jsem to poslal na Benešov. Termika nebyla nijak brutální, ale občas to kopalo, no a co :-). Letělo to 50-60km/h, za chvíli jsem byl v Benešově. Akorát, že jsem musel docela přidávat plyn, abych udržel letovou hladinu. OB1 náměstí, otočka a pohled na GPS. Paráda, i po změně směru to letělo tak 45km/h. K mému překvapení na obloze začaly naskakovat kumuly, docela nízko, a termika sílila. Využil jsem toho, vybral jsem si jeden kumul, ubral plyn skoro na minimum a asi 15 minut jsem se nechal pozvedávat stoupákem v přímém letu. To se mi líbilo, letěl jsem padesátkou, přímo, motorem jsem jenom brblal a lehounce jsem stoupal. Říkal jsem si že takhle ani nebudu potřebovat přečerpávat. To jsem se ale zmýlil. Trojúhelník jsme měl teď vymyšlený trochu jinak, abych nezalétával do AFIS Zbraslavice. Ale asi 4 km před OB2 se najednou vítr otočil přímo proti mě a já se skoro zastavil. A začalo to se mnou lítat nahoru a dolů, pode mnou lesy. Nějak jsem moc nesledoval počasí, přede mnou bylo azuro, ale teď, když jsem se ohlédl, se vlevo a vpravo za mnou formovaly dva bouřkový mraky. Topil jsem to na plný plyn a skoro se nepohyboval. S vypětím sil jsem se doplazil na OB2 a poslal to šikmo po větru na OB3. Rychlost chvílema stoupala přes 70km/h, tak jsem se rozhodl bouřkám uletět. To se mi při téhle rychlosti docela dařilo, trochu jsem se vyklidnil a rozhodl se vyzkoušet to dotankování. Odšrouboval jsem víčko, (vtipně jsem si na startu ověřil, že utažený nejde povolit, tak jsem si ho připravil lehce povolený), vytasil perořízek, přeseknul stahovačku a hadičku ponořil do nádrže. vyteklo tak polovic, lahev se zdeformovala, ale neměla odvzdušnění a dál to neteklo. Měl jsem ale perořízek, tak jsem s ním švihnul za hlavu a láhev jsem nahoře proříznul. A bylo to. Už jsem měl před sebou OB3 Sadskou - a zase se otočil vítr. Poslední 2 km jsem zase skoro stál. OB3, otočka a návrat na chalupu. V mém směru se to docela dramaticky černalo, na obzoru byly vidět provazy deště. Nad Českým Brodem se ve vysílačce ozvali kluci, kteří vyrazili létat na letiště Vrátkov a chystali se na start. Tak jsem jim tam udělal nízký průlet a o 3 km dál jsem přistál za barákem. Po 2:37 jsem byl tam, odkud jsem vzlétl, v nádrži zbyly ony 2 přetankované litry a dokonce jsem se ani nepo.....

Chtěl jsem si ale ještě popovídat s kámošema, tak jsem znovu odstartoval a vrátil se zpátky do Vrátkova na letiště. Kecali jsme až do tmy, prostě suprovej den.

A jestli si Jury teďka zase něco vymyslí, proč to neuznat, tak se uchyluju k tomu původnímu chlapskýmu řešení..... :-)

A ještě odkaz na video - spíš jen osobní dokumentační záležitost   http://www.stream.cz/video/10/141662-ppg-tankovani-za-letu 

Čus Radek
Pilot: RADEK VONDRA alias Mčoch
Kluzák: Paegas Avis III
Krosna/tříkolka: Nirvana Rodeo 115
Datum letu: 6.9.2008
Čas startu: 16:30
Čas přistání: 19:07
Doba letu: 2:37
Start: Doubravčice
OB č. 1.: Benešov
OB č. 2.: Kamenná Lhota

OB č. 3: Sadská

Cílový bod: CB.: Doubravčice


CELKOVÁ DÉLKA TRATĚ: 112 km, Změřeno na www.mapy.cz
Spotřeba: 10 litrů

POŽADUJI SOUČINITEL 2,5 pro FAI trojúhelník:

1 rameno OB1-OB2= 44km
2 rameno OB2-OB3= 32km
3 rameno OB3-OB1= 36km

POZNÁMKA:
jsem si vědom že pokud chci součinitel 2,5 pro FAI trojúhelník: dle pravidel FAI nesmí mít tzv. FAI trojúhelník žádné z ramen trojúhelníku délku menší: než 28% ( u tratě do 300km) než 30% (u tratě nad 300km)

 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.