Domů PTEJ SE INSPEKTORA TECHNIKY

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(






Zapomenuté heslo?
Zapomenuté uživatelské jméno?

Languages

Languages
TOPlist

Na vaše otázky odpovídá ing. Roman Pavlík Motto: Nemusíte souhlasit, ale to je tak všechno co můžete. Udělejte si svou rubriku, tahle je naše.

Pouze registrovaní uživatelé mohou zanechat zprávu. Prosím, přihlaste se.

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): doba platnosti techničáku

má odpověď je:

1) barva techničáku se provozem s motorem nemění. Barva respektive typ techničáku (P nebo Z) se nemění, protože se nemění konstrukce padáku. Výměna šnůr, není změna konstrukce. Přidání trimů na padák, který prošel zkouškami bez trimů a ve standardu je nemá, je už změna konstrukce, která umožňuje nestandardní nastavení padáku. Proto se padák stěhuje do kategorie Z -prototyp a s tím souvisí i barva techničáku.

2) udělali správně: a) k povolení pro PPG musí dopsat hmotnosti pro ppg. Minimální se nemění, maximální se násobí součinitelem 1,3 viz odstavec o velikosti padáku zde: http://www.proksik.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=112:prvni-padak-ktery-a-jak-velky&catid=36:piloti-sobe&Itemid=54

3) blbě se vyjádřili, nebo jsi to blbě přečetl, většinou se píše do doby platnosti: rok, NEBO 50 letových hodin. to znamená, že máš povolen rok, ale jakmile dosáhneš 50 hodin, třeba v srpnu, tak to musí na kontrolu. Jinak, po roku musí padák na technickou na technickou v každém případě, i kdyby jsi za ten rok nalítal jen 2 hodiny. Je jedno jestli ten rok, NEBO 50 hodin uděláš s motorem, nebo na volno. Nálet se SČÍTÁ. Tedy (H volně + H motor) musí být menší než 50 hodin. Roman

Čtvrtek, 29 Červenec 2010 09:11

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): doba platnosti techničáku

FRANTA MI NAPSAL: vím, že dáváš rady k provozu ppg, tak to u tebe taky zkusím. lítám na volno, a letos jsem si dal do techničáku padáku - pořád stejný modrý potvrdit PPG-MPG. Jako každý rok nahoře mi potvrdili technickou na rok a dole vhodnost pro ppg mi napsali minimalni hmost-max hmotnost a kontrola po 50letovych hodinach. Znamená to, že na volno mi platí ten techničák rok, jako vždy a pokud budu s padakem provozovat pouze ppg, můžu ignorovat tu roční technickou? Myslím tím, technická je vyznačená do r.2011, ale když nalítám 50 hodin za 3 roky, techničák zůstává stále platný v roce 2012 i bez vyznačení tohoto roku v něm? zdravím a předem děkuji,franta

Čtvrtek, 29 Červenec 2010 09:09

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Pro Martin VM

1) Padák musí jít k výrobci, on určí zda zesílit i volné konce a nebo jen šňury. Stejně musí dát do TP padáku větu "povoleno pro PPG a napsat nové maximální zatížení pro PPG, oni už to znají.

2) nevím na co bys měl trimy, vzhledem k tvým zkušenostem nech to bez trimů, nemůžeš zkurvit nastavení.

3) "Z" techničák je křídlo-prototyp, které nebylo v testováno dle EN. Dost často je to tvůj případ, test křídla bez trimů, tzn. že je testováno jen v jednom nastavení a tím je zkouška levnější. Jakákoliv změna (trimy) pak posunuje křídlo do kategorie Z, protože to můžeš nastavit trimama do polohy ve které to nebylo testováno a v některých režimech už to nemusí vyhovovat požadované třídě bezpečnosti (A,B,C,D). 4) v TP krosny můžeš mít padáků kolik chceš, ale všechny musí být s krosnou zalítané. PS.: Tyto a další věci Ti však řeknou na kurzu, který hodláš doufám absolvovat. Roman

"

Čtvrtek, 03 Červen 2010 19:13

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Libor

O mých zkušenostech s natáčením ze vzduchu jsem psal Liborovi soukromně a ztratil jsem to než jsem to stihl sem vlepit. LIBORE nemáš to někde?

Úterý, 13 Duben 2010 09:14

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): ALL poslední dva

Vážení přátelé, POsledních pár dotazů Vám opravdu nejsem schopen odpovědět. Proksík letos upravil název rubriky. Původně zněla "ptejte se svého inspektora TECHNIKY !!! Jsem tento inspektor, zajímám se o to a baví mne to. Tam mám co říct a případně poradit. Ale v otázkách organizačních např. CTR a podobně mohu odpovědět jen co potřebuji já. To znamená kolem Bílovic. Shánět informace o prostorech v ČR to je práce na celý úvazek. To nemohu. Navíc bych asi plácal nesmysly. Promiňte tedy že Vám neodpovím, nevím. Ale hned píšu Proksíkovi ať tu rubriku přejmenuje zpět. Děkuji za pochopení.

Úterý, 13 Duben 2010 08:54

bzuk ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): MCTR Přerov

Chtěl bych upřesnit MCTR Přerov a prostor kolem něho.MCTR Přerov je na mapě rozdělen na 2části.Ta část (na východ)je MCTR nebo MTMA II? Na mapě ICAO - neoznačeno, na mapě WEBriefing se jedná o MTMA II. Na mapě ICAO je na východ a jihovýchod MCTR Přerov prostor MTMA I, na mapě WEBriefing se zde náchází pouze prostor MTMA II ( prostor MTMA I kolem MCTR Přerov se vůbec nenachází). Děkuji za odpověď.

Neděle, 11 Duben 2010 20:17

vejv ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Omezený prostor

Chtěl bych se zeptat omezený prostor R8 kolem JETE (Temelín). Je napsáno GND/FL95, zajímalo by mě zda je možné do tohoto prostoru s PPG po nějaké předchozí domluvě a s kým se vlastně domluvit. Rád bych v létě navštívil pár vesnic a zajímavostí v tomto prostoru, ale nechci dělat potíže. Tak se ptám zda-li to je, či není možné. Díky

Středa, 17 Únor 2010 19:33

Libor ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Filmování/focení z krosny

Chtěl bych filmovat/fotit z krosny (mám WJ, takže s \„berany\“). Výrobně nejjednodužší je samozřejmě s kamerou přidělanou na provrtané přilbě. Fakt je to tak hrozný, i když si člověk dává pozor, aby tou hlavou moc nemlel? A jestliže ano, osvědčilo se vám nějaké řešení jiné? Jeden tip: http://www.ae­rocorsair.com/id114­.htm Předem moc díky za vaše podněty...

Úterý, 08 Prosinec 2009 00:05

Vanis ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Tandem

jednoduše, stále platí předpis LA-1 a MPL3 (stáhni si z LAA). Tzn. abys mohl létat tandem potřebuješ získat příslušnou kvalifikaci, podmínky pro její získání jsou tam popsány. Osobně bych se dost divil, pokud by se to zrušilo, přecejen tandem pilot má velkou zodpovědnost a je jenom dobře, když potřebné schopnosti a znalosti prokáže. Co ty na to, Romane ?

Pátek, 27 Listopad 2009 17:34

airwavemagic ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): tandem

Zdravím. Můžu se zeptat, jak je to s těma papírama na tandem ? Dík

Sobota, 17 Říjen 2009 19:23

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Michalek

Sorry, nějak se ty odkazy nasraly do sebe přesto, že jsem je dával každý na nový řádek, musíš si to přebrat.:-(

Úterý, 14 Červenec 2009 21:31

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Let mimo ČESKOU REPUBLIKU

Jsme normální letadlo jako UL a platí pro nás stejné předpisy. Tyto se však často mění a co bych tu napsal by za chvíli nemuselo být pravda. Vše lze však dohledat: http://www.laacr.cz/index.php http://lis.rlp.cz/newindexcz.html http://lis.rlp.cz/ais_data/aic/data/a_2009-005.pdf http://lis.rlp.cz/ais_data/newscz.htm a jistě najdete i další odkazy, nebuďte líní!!

Úterý, 14 Červenec 2009 21:28

michalek ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Let mimo Českou republiku

Romane, prosím .Jak je to s přeletem hranic?Můžeme nebo nemůžeme bez letového plánu?Zajímá mě Polsko. Děkuji uctivě za odpověď Michael

Středa, 08 Červenec 2009 14:24

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): TECHNICKÁ KONTROLA PPG, ČLENSTVÍ LAA

1, technik inspektor provádí technickou kontrolu a vystavuje protokol komukoliv. Tedy i nečlenům LAA a nepilotům. To platí i zalétnutí stroje zkušebním pilotem. Na to je samostatný protokol, který je součástí žádosti o vystavení TP stroje. 2, na základě těchto protokolů vystavuje LAA technický průkaz komukoliv. Tedy i nečlenům LAA a nepilotům. 3, po obdržení TP a identifikačního čísla SLZ se uzavírá pojištění. Uzavírá ho majitel. Pokud se jedná o schválené SLZ s TP, lze se pojistit i bez toho, že je TP platný. (Tj. v případě propadnutí TP, a je předpoklad, že bude prodloužen). Zde platí, že pojištěnec MUSÍ BÝT platným členem LAA (má zaplacené příspěvky pro daný rok). Ale nemusí být pilot SLZ. Je majitel. Je pochopitelné, že odbornost „majitel“ neopravňuje k létání se SLZ. 4) v případě nehody: 4a) Pokud není člověk řídící SLZ (schválně nepíši pilot), členem LAA, přebírá případ automaticky UCL a případ jde zcela mimo LAA, se všemi důsledky. 4b) pokud je dotyčný členem LAA začíná vyšetřování LAA, UCL je informováno a jako orgán „výše postavený“ se rozhoduje, dle závažnosti nehody. Je samozřejmé, že nepojede ke každému zlomenému zápěstí, ale v případě vážných nehod (a nemusí to být jen úmrtí, ale i větší rozsah škod, či závažnější zranění) a přestupků do vyšetřování vstupuje vždy, je to jeho právo a myslím si, i povinnost. 5) absence, nebo neplatnost PP, nebo TP u nehody (ale i v případě kontroly), je vždy velice závažný nedostatek, protože dle zákona jde o veřejné ohrožení, se všemi důsledky, tzn. i s pokutami v řádech desítek, až stovek tisíc a trestním stíháním. Protože jde o přestoupení zákona a ne pouze o nehodu, je pravidlem že UCL vstoupí do vyšetřování. 6) z hlediska pojištění musí být v případě nehody v pořádku TP, PP, zaplaceno členství LAA, absence čehokoliv z této svaté trojice pojistku zpochybňuje a ruší, její platnost. ZÁVĚR: Nechci mentorovat a strašit, od toho tu nejsem, všichni jsme dospělí, ale jsem rád za Tvůj dotaz. Je totiž příkladný v tom, že valná většina pilotů od Aše na východ, považuje absenci výše uvedených dokladů, za „papírový“ nedostatek, který se ukecá. To platilo možná, když nás bylo patnáct a legislativa v podstatě neexistovala. Dnes je však situace jiná a po právu výrazně přísnější. Je nás už pomalu tisícovka, dá se s určitou nadsázkou říct, že už lítá, kdo má dirku. Z toho vyplývá i dost rozdílné právní vědomí jednotlivců. Dostupnost strojů, padáků atd. často s velkými výkony je obrovská a pro kohokoliv, kdo na to má. Tedy peníze nikoliv zkušenosti. Z toho všeho vyplývá, že statisticky přibývá a bude stále přibývat i závažných a smrtelných úrazů, včetně případů s velkými materiálním škodami. V neposlední řadě i právní vědomí ostatních občanů se výrazně mění. Upadneš li dnes na hektarovou střechu nějakému vatanenovi, může se Ti stát, že on se svým právníkem usoudí, že jsi střechu poškodil do té míry, že je nutno ji vyměnit i s krovy. Nakonec i stavební statici a soudní znalci mají rádi peníze. A při té příležitosti to i zateplíme ne? Takže i v případě takové to „banální“ nehody, když nebudeš mít v pořádku doklady a pojištění, tak to nemusíš rozchodit do konce života. Tedy pokud je Tvůj příjem pod celostátním průměrem a taťka není členem právnické komory.

Středa, 06 Květen 2009 09:29

Radek ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Technická kontrola PPG, členství LAA

Letu zdar. 1) Jde vystavit na mnou vyrobené SLZ technický průkaz, když jsem členem LAA, ale nejsem držitelem potřebného PP? Je nutné zaplacené pojištění u samotné technické (protože když se nad tím zamyslíme, tak nemůžu přece uzavřít pojištění na SLZ, které nemá ještě TP a TK, resp. bude teprve dělat "technickou proceduru")? 2) Pokud je človek členem LAA, přebere v případě nehody atp. vyšetrování LAA (i když se bude jednat po stránce legislativy např. o propadnutý PP, absence patřičné skupiny PP, stroj bez TP, nezaplacené pojištění atp.), nebo potom v takovém připadě prebírá případ tak i tak UCL (i když člen LAA pochybí po "papírové" stránce)?

Úterý, 05 Květen 2009 21:14

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): PILOTNÍ PRŮKAZ

TANDEM: prohlásil tady, něco o čem jsme byli informováni na školení a co mělo platit od 1.1 2009. Bohužel se to šprajclo v místech nejvyšších a tedy to co jsem prohlásil pravda není (platí stále stará úprava). Prosím vydržte cca 14 dnů na celé situaci se intenzivně pracuje a v uvedeném období bude vše vyřešeno a zveřejněno. Za mystifikaci se omlouvám, informoval jsem v dobré víře, už to neudělám dokud to nebude šriftlich.

Pátek, 27 Březen 2009 17:05

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Pojištění 2

Nó, vidíš, že to jde, když se chce. :-)) No ale teď vážně, ono to nejde protože se jedná o smlouvu mezi pojišťovnou a LAA. Nečlen je vlastně z hlediska smlouvy třetí osoba. Ale inspiroval jsi mne, hned na dalším dýchánku techniků, to navrhnu a pro nečleny zvýšíme ceny technických prohlídek. :-) Ale myslím, že se to už probíralo že to nejak nejde, že by to byla ze zákona DISKRIMINACE. Ale teď si uvědomuji, že je pouze na technikovi, zda prodlouží techničák na 1 nebo dva roky. No uvidíme, v každém případě díky a značím si.

Středa, 11 Březen 2009 20:56

Vitaak ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Pojištění

Díky za info,opravdu bych nechtěl využívat výhody "Vaší asociace"natož aby jste mi dělali "BLBCE".Jen jsem měl na mysli jestli existuje třeba možnost pojištění přes LAA s např. vyšší cenou pro nečleny Vašeho svazu.Třeba jako by roční pojištění stálo 400kč nebo tak podobně.Ale nic,hned teď letím zaplatit čl.poplatek+poj.Hoy Víťa.

Středa, 11 Březen 2009 19:35

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Pojištění

To samozřejmě nemůžeš. Pojištění, které sjednává LAA a kde má pochopitelně díky množství členů určité výhody a to zejména cenové, je pouze a pouze pro členy LAA. Nemusíš být členem svazu MPG, ale členem LAA být musíš. Je to pochopitelné, proč bys měl mít výhody naší asociace, když nejsi jejím členem. Máme ze zákona povinnost Tě registrovat, vystavit Ti pilotní průkaz případně jiné doklady. Nemáme však ze zákona Ti dělat blbce, když nechceš být naším, ani pasivním členem. Vím, že někteří piloti, zejména někteří samorosti od volnomyšlenkářů, si sjednávali toto pojištění individuálně, kde to nevím, a je mi to jedno. Vím však, že těch ochotných pojišťoven není mnoho a pojištění je samozřejmě dražší. Roman

Středa, 11 Březen 2009 02:30

Vitaak ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Pojištění odpovědnosti z provozu SLZ

Zdravím, Mám dotaz zda je možné sjednat pojištění odpovědnosti z provozu SLZ u LAA bez toho aniž by jsem musel platit pravidelně roční členský poplatek.Pilotní průkaz+TP mám v pořádku.A nebo zda víte o nějaké jiné pojišťovně která s PPG uzavírá toto pojištění.Mám velký zájem mít všechny potřebné doklady v pořádku aby jsem zbytečně neprovokoval Úřady na louce.Díky za odpověď IT Romane.Víťa.

Úterý, 10 Březen 2009 19:42

 

Display Num « ZačátekPředchozí12DalšíKonec »JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Powered by Phoca Guestbook

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.

404G[@T̃y[W͌‚܂ł

MENU