Technika, rady, návody
Ahoj, posílám orientační tabulku pro plánování letů v klidu domova. Možná se bude některým pilotům hodit pro rychlejší orientaci. Není to žádný zázrak ,ale funguje to. Tabulka nepočítá s odpory padáků a jejich režimy. Je to postaveno na rychlostech, spotřebě, síle a směrech větru. Prostě selská matematika. Vyplňují se políčka jen s názvem Zadej. U větru jsou použité rozbalovací nabídky. Tabulka má tři části od jednoduchých výpočtů až po trojúhelník.
Ahoj pilot Tom (Klestil).
|
|
Zachytil jsem na diskuzi poznámku o tom, že je nejvyšší čas vyzkoušet caravany i v zimě. Kromě toho se z našich sletů stávají z ptačí perspektivy srazy karavanistů a to je dobře, moc dobře, protože odpočatý a spokojený pilot je dobrý pilot... Tak jsem si řek, že pár rad do zimy, jak pro současné majitele, ale i pro ty co hodlají v budoucnu něco koupit nikdy neuškodí. V létě obstojí cokoli, i stan, ale zimní provoz to je jiná... Většina z nás má rodinu, která očekává vyžití s bydlíkem zelý rok. Proto je dobré znát některá úskalí caravaningu i za zhoršených meteorologických podmínek. Ty nejelementárnější rady najdou čtenáři jak v textu, tak i mezi řádky. Bude-li někdo chtít podrobnější, nebo konkretní radu pro nákup jsem k dispozici.
marcello
|
Celý článek...
|
Marchello nejen že nespí zimním spánkem, ale zamyslel se a všiml si užitečné diskuze ohledně zadření lítátek. Má pravdu, tento text nesmíme nechat zapadnout a proto jej vytáhl (text), poslal a tady ho máte jako článek, který bude v sekci PILOTI SOBĚ, napořád , nebo do doby co budu mít na doménu proksik.cz. děkujeme Marcello (i když kdo používá MED, ten si s mazáním hlavu lámat nemusí)
V prvních dnech Nového roku 2012 se objevily zajímavé příspěvky o poruchách motoru a o tom jak jim předcházet. Napadlo mne, že by byla škoda, kdyby zapadly v propadlišti diskuze a tak jsem z nich vytvořil jakýsi autentický kompilát, s uvedením jednotlivých autorů. Na úvod jsem umístil první dotaz a dál následují neupravené, zajímavé odpovědi, tak jak postupně přicházely, včetně odkazů na prodejce techniky. Text by mohl být základem článku o tom, jak předcházet zadření, nebo poruše, na druhé straně by mohl sloužit jako příspěvek k prevenci mimořádných událostí.
Zdravím - marcello
|
Celý článek...
|
K myšlence na výrobu jednoduchého vyvažovacího zařízení pro vrtuli jsem se dostal jedno krásné ráno, kdy jsem po odstartování a vystoupání do bezpečné výšky stáhnul plyn na cestovní výkon a začal jsem se klepat doslova jako ratlík. Vibrace od motoru/vrtule ve středních otáčkách byly opravdu nepříjemné a zbytek krátkého letu proběhl ve střídání volnoběhu a plného plynu. Střední otáčky jsem prostě musel přeskakovat. Doma jsem změřil a zvážil obě půlky vrtule – délkou byly stejné, hmotností se lišily o něco kolem 10-20 gramů. Čili rozdíl nic moc. Jenže těch 10-20g je stejná hmotnost, jako se dává na disky kol u auta. Při rychlosti 60 km/h se 15“ kolo otáčí cca. 834 ot/min., což jsou podobné otáčky jako u vrtule na PPG, a určitě víte, jak tluče řízení když je některé kolo nevyvážené. Čili nutnost vrtuli vyvážit byla evidentní. Jak to udělat ? Padák nebo motor vám prodá kde kdo, ale o vyvažování vrtulí jsem neslyšel. Takže nezbyla než cesta hledání pro internetu a pak vlastní vývoj. Nejsem specialista na mechaniku ani si nedělám nárok na označení odborník na vyvažovaní, tak berte tenhle článek jako shrnutí faktů s patřičným zjednodušením pro normální použití a něco málo zkušeností.
Letu zdar bez otřesů, Jipák
Tímto chci moc poděkovat Jirkovi za článek, do bucna jej najdete v sekci Piloti sobě Proksík.
NOVÉ: přiložené výkresy na konci článku.
|
Celý článek...
|
Slovo lékaře Přilba a její hmotnost- aneb „ ať nemáte z ksichtu fašírku“
nebo ještě hůře zlomeninu krční páteře, která vede nezřídka k úplné imobilitě (ochrnutí) stavu, kdy už si ho sami ani nevyhoníte, o jídle a pití ani nemluvě. V poslední době si stále více pilotů pořizuje různá technická zařízení, která umísťují na horní části ochranné přilby, a to je alarmující. Dovolil bych si proto poukázat na jeden aspekt v souvislosti s problematikou kamer a vysílaček, zejména s ohledem na jejich umístění, respektive ke zvýšení hmotnosti přilby při upevnění těchto zařízení event. jejich podstatné části na helmě.
váš marcello
|
Celý článek...
|
|
|
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
|
|
|