Domů Moravský KAMEŇ 2011 hlásím let do KAMEŇA: Posázavský trojúhelník skoro po roce Jipák

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

hlásím let do KAMEŇA: Posázavský trojúhelník skoro po roce Jipák Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší 

Tak je to konečně tady – podařilo se mi zdolat trojúhelník nad Posázavím, naplánovaný vloni v létě. Jak si možná vzpomínáte, při předchozím pokusu mě zastavila mlha nad celým Posázavím, což představovalo víc jak třetinu plánované trasy (viz. http://jipak.rajce.idnes.czalbum číslo 12, o mlze, která se dala krájet ale ne proletět). Přes zimu jsem nenašel dost teplé oblečení na dvě a půl hodiny ve vzduchu a tak přišel čas to zkusit znova teď, v červnu. Posázaví je asi začarované, protože ten let měl být vlastně trochu jinde. Podle předpovědi na Windguru měl od brzkého rána foukat slabý JZ vítr, který měl kolem osmé hodiny zesílit tak na 2-4 m/s. Takže plán cesty byl 30km na JV, pak 30km na Z a pak po větru zpátky 30km směr SV, to abych se trochu svezl až bude benzínu málo. Zhruba tak LK Říčany – vesnice J od LK Nesvačily – Kytín a zpátky. Maluji trojúhelník do mapy, vyndavám mapu s trojúhelníkem nad Posázavím a chystám věci na ráno.

Laughing Letu zdar! Jirka Paleta alias Jipák

Budík byl nastaven na 04:00 ráno, ale nějak jsem zapomněl ho zapnout. Takže v 04:30 se budím, ve spěchu hážu věci do auta a padám na letiště. Při sestavování koukám na pytel a ejhle, vítr nejde od JZ, ale od V-JV. Takže všechno je jinak. Vzpomínám na orientační body trojúhelníku nad Posázavím, na mapě je naštěstí většina cesty vidět, nastavuji GPS a staruji. Mlha tentokrát není a tak vyrážím podél D1 směr Mnichovice, Chocerady a Český Šternberk. Vzduch je jako olej, vypouštím trimy a kochám se. Taky co jiného jde dělat. Jak se tak pomalu blížím k Českému Šternberku, vyráží mi vstříc moje dobrá známá mlha. Dneska zaspala jako já, tak stihne schovat jenom hrad a kousek podél řeky. Od bývalé prachárny (používali ji při posledním obléhání Českého Šternberka a dneska je tam dostihová stáj) je to kousek přes údolí k hradu. Kroužím a hledám nhrad, ale je pod duchnou. V jednu chvilku zahlídnu dírou v mlze Hladomornu, předsunutou hlásku hradu. Rychle fotím a pak zpátky nad viditelnou zem (pořád jsem naštěstí byl v dokluzu na viditelnou plochu). Hladomornu hledejte jako šedý útvar kousek vlevo nahoru od stromů v mlze. Podle GPS jsem nad ní byl. Točím na sever a pokračuji podél zamlženého údolí Sázavy. Rataje dneska neuvidím, ale obrovský meandr Sázavy u Přívlaků stojí za to. Míjím Sázavu a za chvíli jsem u LK Sázava. Nad jeho východním koncem jsem to musel vloni v létě otočit, protože to bylo poslední místo, které bylo vidět. Moje dnešní cesta byla až sem byla tenkrát kompletně pod mlhou, která se dala krájet. Severní směr mě vede podél hřebene, na kterém stojí památník obětem fašismu u Ždánic a který končí u Lipan. U Kouřimi mají golfové hřiště, ale neviděl jsem žádné ranní ptáče. Pole u Lipan je plné lučních květů a vypadá jako od krve – vždyť ji tady taky vyteklo hodně. V dálce se objevuje lesní masiv Kersko, ale to už točím zpátky domů. Pozdravuji vysílače v Českém Brodě a začínám si užívat SV větříku – najednou to letí skoro padesát. Už je načase, protože mě začíná opravdu tlačit skřípnuté ucho pod helmou. Zkouším to nějak uvolnit, ale nic nepomáhá na delší dobu. Tak tu bolest začínám brát jako společníka. Přes Doubravčice, kolem lomu Žernovka, přes Mukařov a pak přes les kolem Říčan směrem k poslední otáčce. Při cestě nad lesem u Říčan neletím po jeho okraji, ale nad ním ve vzdálenosti od kraje odpovídající tak půlce výšky nad ním. Přijde mi to jako dostatečně bezpečné a ušetří to hromadu cesty... Fotím rozestavěný most u Modletic a pak hurá na přistání. Posledních 50m nad zemí už to docela houpe, ale nakonec sedám kousek u auta. Závěrečná fotka nádrže, konečně helmu dolů a pak už jen ticho a báječný pocit po skončeném letu. To ticho je větší než minule, protože jsem měl v helmě nové náušníky – a právě jeden z nich mi devastoval ucho po celou cestu. No, trochu to upravím a mohu na ně alespoň nalepit cedulku

Laughing „Testováno na lidech a ve vzduchu“. Letu zdar! Jirka Paleta alias Jipák, jipak.rajce.net

DSCN7132_pr...
DSCN7132_pred startem DSCN7132_pred startem
DSCN7133_LK...
DSCN7133_LK Říčany DSCN7133_LK Říčany
DSCN7134_Mi...
DSCN7134_Mirošovice a D1 DSCN7134_Mirošovice a D1
DSCN7136_Po...
DSCN7136_Posázaví směr Sázava DSCN7136_Posázaví směr Sázava
DSCN7139_u ...
DSCN7139_u Martina DSCN7139_u Martina
DSCN7141_Ko...
DSCN7141_Komorní Hrádek DSCN7141_Komorní Hrádek
DSCN7143_v ...
DSCN7143_v polích DSCN7143_v polích
DSCN7149_ml...
DSCN7149_mlha nad Šternberkem až k přehradě DSCN7149_mlha nad Šternberkem až k přehradě
DSCN7152_bý...
DSCN7152_bývalá prachárna u Šternberka DSCN7152_bývalá prachárna u Šternberka
DSCN7153_ta...
DSCN7153_tak nad tohle nepůjdu DSCN7153_tak nad tohle nepůjdu
DSCN7154_OB...
DSCN7154_OB1 zřícenina Hladomorna DSCN7154_OB1 zřícenina Hladomorna
DSCN7157_Po...
DSCN7157_Posázaví od Šternberku k Sázavě DSCN7157_Posázaví od Šternberku k Sázavě
DSCN7160_Př...
DSCN7160_Přívlaky a meandr Sázavy DSCN7160_Přívlaky a meandr Sázavy
DSCN7164_LK...
DSCN7164_LK Sázava_tady jsem skončil vloni DSCN7164_LK Sázava_tady jsem skončil vloni
DSCN7166_Sá...
DSCN7166_Sázava DSCN7166_Sázava
DSCN7168_v ...
DSCN7168_v dálce Ondřejov DSCN7168_v dálce Ondřejov
DSCN7169_ve...
DSCN7169_vesnice Mělník DSCN7169_vesnice Mělník
DSCN7174_to...
DSCN7174_to jsou hadi DSCN7174_to jsou hadi
DSCN7176_mo...
DSCN7176_moře krve u Lipan DSCN7176_moře krve u Lipan
DSCN7178_OB...
DSCN7178_OB2 Skramníky DSCN7178_OB2 Skramníky
DSCN7179_vy...
DSCN7179_vysílače u Českého Brodu DSCN7179_vysílače u Českého Brodu
DSCN7180_Vr...
DSCN7180_Vrátkov DSCN7180_Vrátkov
DSCN7185_tá...
DSCN7185_támhle vzadu jsem dneska ráno letěl DSCN7185_támhle vzadu jsem dneska ráno letěl
DSCN7188_OB...
DSCN7188_OB3 Modletice DSCN7188_OB3 Modletice
DSCN7189_tr...
DSCN7189_trasa DSCN7189_trasa
DSCN7190_do...
DSCN7190_doba letu DSCN7190_doba letu
DSCN7191_po...
DSCN7191_po přistání DSCN7191_po přistání
Let 5 - zaz...
Let 5 - zaznam GPS Let 5 - zaznam GPS
Mapa letu 5
Mapa letu 5 Mapa letu 5

Pilot: Jří Paleta

Padák: AXIS Comet 28

Motor: Nirvana Rodeo 125

Startovní hmotnost: 135kg

Datum letu: 11.6.2011

Čas startu: 05:35

Čas přistání: 07:55

Doba letu: 2:20

Start: LK Říčany

OB1: Český Šternberk, zřícenina Hladomorna (v mlze)

OB2: Skramníky

OB3: dálniční most D1 Exit 11/Říčany/Jesenice

Cíl: LK Říčany

Celková délka tratě: 88,5 km – FAI trojúhelník

Délka trasy podle GPS: 92,2 km

Celková spotřeba: 7,5 litrů

OB1-OB2: 29,4 km

OB2-OB3: 31,8 km

OB3-OB1: 27,3 km

 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.