Jistě už všichni víte o přeletu z Rakouska do Polska od Berky, takže nemusím nic složitě popisovat. Myšlenka byla prostá – počkat si na jižní vítr a nechat se tam zadarmo dotlačit. Problematické letošní počasí ale nenabídlo podmínky, jaké bych si přál (vítr při zemi 4m/s a v tisíci metrech 20m/s), tak jsme alespoň využili slabší jihozápad, který později zesiloval. Tomáš ve svém článku přelet popisuje velice jednoduše, avšak by jste nevěřili, jaký je to problém ho k tomu dotlačit. Vybral jsem den, kdy vyhovovalo počasí, zajistil odvoz přes celou republiku, ale přesvědčit ho aby vstával ve čtyři ráno se mi nepodařilo. Měl jsem totiž v plánu letět tam i zpět a proto jsem si přimontoval přídavnou desetilitrovou nádrž. Startovali jsme z opuštěné staré celnice v Mikulově za úplného bezvětří, cestou však vítr zesiloval, toho jsem využil, nastoupal do větší výšky a rychlost se téměř zdvojnásobila.
Pepa Weis
Nad Polskou celnicí jsem to otočil a zjistil, že nemám téměř žádnou dopřednou rychlost. Chvíli jsem bojoval s větrem ale moje snaha o návrat blíže ku Brnu byla marná. Už jsem měl vybrané místo na přistání, když jsem v dáli zahlédl známý černý padák. Nedělám si žádné ambice na vítězství v Kameňu a nepřikládám fotky nádže ( protože by jste v tom černém kanystru stejně nic neviděli), chci se jen symbolicky zúčastnit.
Musím se ještě zmínit, že jsem letěl na úplně novém padáku, který mi půjčil Marchello, za což mu tímto děkuji. Nejkratší vzdálenost dle mapy 153kmSkutečná vzdálenost 172kmSpotřeba 9,5l
Pepa Weis
|