Hlásím let do Moravského Kameňa Petr Buchta Tisk
Hodnocení uživatelů: / 5
NejhoršíNejlepší 

Tak jsem se v rychlosti oblíkl a vyrazil na Harbechy k Vilemovicím. Předpověď slibovala krásné lítání nad mlhou, která se vždy drží v Boskovické brázdě a na Harbechy se dostane jen velmi zřídka. Během cesty jsem projel celkem hustou mlhou nad Olomučanama a tam jsem trochu znejistěl jest-li to létání vůbec půjde, když je i tady nahoře taková mlha? Po vjetí do lesa jsem byl zvědavý jaké to bude v Rudici. Přeci jenom je ještě o kousek výš. Naštěstí jsem při vyjíždění z lesa viděl nádherně modrou oblohu a bylo jasné, že se létat bude! Když jsem projel Rudicí, odbočil nad Lažánkama na Vilémovice a blížil se k "letišti", viděl jsem nějaké známé auto. Říkal jsem si že jedu pozdě, že ten kdo si koupil auto od Dana T. tak už dávno odletěl. Zaparkoval jsem a začal skládat tříkolku dohromady, když se najednou otevřely boční dveře ze kterých vylezl Pavel Sedlář. Divil jsem se že tam vůbec je neboť jsem ho tam nikdy neviděl a ani nedal vědět, že přijede (napsal to na Facebook, ale to jsem nevěděl). Tak jsme se přivítali a domluvili na letu. Ze zkušenosti jsem věděl jak to bude asi vypadat a tak jsem se s Pavlem domluvil na letu přes Blansko, které bude v mlze, na Boskovice a zpět přes Sloup. Časově to má vycházet kolem hodinky. Doplnili jsme si benzín až po okraj a začali jsme startovat. Pavel je zkušený pilot a i slabý vítr mu dopomohl ke zdárnému startu. Ani já jsem se nenechal zahanbit a rozjel svůj boing na poprvé a vydal se za Pavlem, kerý byl nad Blanskem. Let nad mlhou je vždycky hezký a ani tento nebyl jiný až na jednu maličkost. Vítr, který byl v naší výšce, byl trochu silnější než jsem čekal (asi 5m/s), ale byl naprosto laminární a navíc šel z boku a tak jsem mu nevěnoval dál pozornost. Během letu na Boskovice jsme si užívali výhledu na Chlumy, které vyčnívaly z mlhy, na zámek v Letovicích ozářený raním sluncem. Pak jsme se dostali nad Boskovický hrad, kde se najednou začal padák divně kroutit a tak jsem začal stoupat abych se dostal do klidnějšího vzduchu. Nad Boskovicemi je hustý les a hřebínek, který ohraničuje Boskovickou brázdu a Drahanskou vrchovinu. Ani ve větší výšce nad hřebenem se vzduch nechtěl uklidnit a ani horizontální rychlost se nijak nezměnila a tak jsem se houpal, když najednou se vše zase uklidnilo. Přemýšlel jsem co se asi mohlo dít. (Na orografickou turbulenci jsem byl už dost vysoko a předtím se to ani nehlo. Co to jenom bylo?) Pavel letěl níž a tak jsem lehkou siprálou vyklesal na jeho výšku a pokračovali jsme dál. Byli jsme nad poli u Nemčic a tak jsem si říkal, že si dám přízemní let, ale jak mile jsem se snížil pod 100m tak se vzduch rozbil a tak jsem zase vystoupal nad tuto výšku a užíval si pohled na z mlhy vystupující pálavské vrchy, na sluncem zalitou vrchovinu a na nádherně modrou oblohu na které nebyl ani mráček. Na Harbechách byl traktor, který dělal hlubokou orbu a lákal k průletu kolem něj ,ale vítr byl proti a tak jsme raději přistáli. Byl to krásný hodinový let s kamarádem završený dobrým čajíčkem uvařeným v Bydlíku.

LaughingPetr Buchta

Boskovice
Boskovice Boskovice
Chlum
Chlum Chlum
Chlumi
Chlumi Chlumi
harbechy
harbechy harbechy
louka nad s...
louka nad sloupem louka nad sloupem
P1130079
P1130079 P1130079
P1130086
P1130086 P1130086
P1130087
P1130087 P1130087
P1130093
P1130093 P1130093
P1130108
P1130108 P1130108
Pavel Sedlá...
Pavel Sedlář Pavel Sedlář
po přistání
po přistání po přistání

Pilot (adresa, telefon) : Petr Buchta
Kluzák, typ krosny, či tříkolky, typ a obsah motoru: Trend 4 33, RODEO 125, tříkolka Cruiser Carbon
Startovní suchá hmotnost (stroj+padák+osoba na palubě+vše – benzín): 175kg
Datum, čas startu, čas přistání, čistá doba letu: 7:51 , 9:03, 1:12
Startovní bod: Harbechy
případný otočný bod č.1 (u trojúhelníku): Boskovice
případný otočný bod č.2 (u trojúhelníku)
Cílový bod: Harbechy
Naměřená přímá vzdálenost mezi otočnými body: 14,5km/29km
Spotřeba pohonných hmot se zaokrouhlením na půl litru. 6,5 l