Po startu jsem nabral přímý kurz na první otočný bod. Hned u Čebína jsem zahlédl reklamu na Jílkovy vrtule (viz foto). Když jsem prolétával kolem hradu Veveří, koukám, jak nějaký nekňuba si to krouží, docela nízko, nad vodní hladinou a nahání nebohej parník. Ten kličkoval jak o život až se mu schoval pod hustou hradbu stromů. To mne vcelku rozčílilo a tak jsem zalítl ten padák okouknout a výrazně mu vyčinit. On mi jen se vztyčeným prstem rázně naznačil, jak hodlá moje výhružky plnit. Kdybych neletěl v soutěži, určitě bych jej k přistání donutil, ale takhle? Zanechal jsem jej tedy jeho osudu a pokračoval dál. Druhý den jsem sledoval zprávy z Brněnska a nikdo se prej ten den neutopil a žádná loď ten den ke dnu nešla. Takže to dopadlo asi dobře. Nad Grand Prix už jsem s dostatečnou rezervou nabíral kurz k dalšímu otočnému bodu, když tu jsem zahlídnul od slunce povědomý stín. Vycvičený z bojů se vzdušnou, zákeřnou letkou Čebín Air Force, mi bylo jasné, že ze slunce útočí jedině nepřítel. A taky že ano. Kolem hlavy prolítly první kulky. Ostrá pravá, s přechodem do stoupavé levé, nepřítele evidentně zaskočila a během několika okamžiků, jsem jej již měl ve svém zaměřovači. Byl to padák Hadron s krosnou Nirvána a všemožně se mne snažil setřást. Chtěl jsem se k němu dostat až na bezpečný dostřel, ale pilot nebyl evidentně žádný nováček a s využitím svojí rychlosti, mi po chvilce zmizel v dáli. Nebudu propalovat cenné palivo k nahánění a tak jsem jen pořídil foto a pokračoval k dalšímu otočnému bodu. V dáli jsem ještě pozoroval, jak onen nevraživý pilot, sestřelil jeden horkovzdušný balón.(Srab na slabšího si troufnul). Otočným bodem č2, bylo letiště, kde chodí trápit svoje postavy volnomyšlenkáři. Nikde nikdo a tak jen cvičný odhoz tatrankové miny a otočka zpět na Smradlavku. Rychlost se podstatně snížila, onen deklarovaný protivítr byl silnější, než jsem doufal a tak let probíhal opravdu v pomalém tempu. Vyslechl jsem si aspoň rozhovor několika bazénů, který mne i vcelku potěšil.(viz foto) Po pár minutách jsem už bezpečně dosedal na plochu našeho letiště . Rychle nafotit nádrž a honem za rodinkou. Tož pěkné to bylo. A kdo něco neodletí do Kameňa, jako by ani nelítal. :o)
Tomáš Berka
1. Berka Tomáš - Tišnov 2. AXIS – Neptun 2 - M, Nirvana INSTINCT 3. Startovní suchá hmotnost: 144kg 4. 17.7 2013. Start : 19:21 Přistál : 20:56 5. Startoviště: Stanoviska - Smradlavka 6. OB1 : Masarykuv okruh Brno Grand prix – 18,2km 7. OB2 : Letiště- Nové Sady ( u Velké Bíteše) – 21 km 8. Přistání: Stanoviska – Smradlavka – 22,3 km 9. Celkem obletěno FAI: - 61,5 km 10. Spotřeba pohonných hmot : 4 L |