Hlášení letu do Kameňa : Jiří Koudela |
Petr mi říkal, jak nabereme výšku, bude Raná vidět. A měl pravdu. Překvapilo mne, že krátce po startu díky dobré viditelnosti rozeznávám Říp, hrad Hasenburk, Milešovku a jako nejmenší kopce se jevili Oblík a Raná. Jelikož jsme oba letěli se stejně rychlými padáky, dali jsme to na plně odtrimováno a speed co nám nohy stačily. Na plynové rukojeti jsem si nastavil aretaci a měl jsem to jak v autě s tempomatem. Jednou za čas jsem upravil náklon, abych srovnal směr, jinak pohoda. Petr se rozhodl přistát na letišti v Charvatcích, kde právě trénovali kurzíci motorový paragliding. Já jsem to popotáhnul dál na svůj otočňák. Při návratu jsem slétl k letišti, nad polem jsem si dal pár zatáček pomyslného slalomu a mával na Petra, že už se musíme vracet. Po chvíli odstartoval a vydal se za mnou k domovu. Cestou zpět jsem ještě měl jeden otočný bod, aby cesta nebyla stále stejná a vyplatilo se. Objevil jsem například nově zrekonstruované sídlo na skále u Ohře, kde hned vedle měl majitel svoje letiště a i obec Peruc coby druhý otočňák vypadala ze vzduchu velice pěkně. Navigaci zpět jsem řešil více podle toho, co vidím v dálce, než podle mapy. Větrné elektrárny a komíny Kladna byly zaměřovacím bodem a při dalším přiblížení jsem to ještě zkorigoval. Proletěná trať rozhodně nebyla ukázková přímka, protože podle pětistovky měřítka nejsem zvyklý létat. Jiří Koudela pilot: Jiří Koudela Let byl naplánován přes dva otočné body: palivo na startu: 12 l + 1,5 l lahev den a čas startu: 1.8.2012 17:19:31 celková vzdálenost tratě přes otočné body: cca 90 km hmotnost bez paliva: 27+6+90=123kg |