Hlásím let do KAMEŇA, Martin Galle Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

Pravda je, že na Kameň se chystám už delší dobu, no počasí letos moc nespolupracuje. Teda ne, že by to vůbec nešlo, ale ta nutná pohoda a klídek na palubě, potřebné k dlouhýmu letu, tam moc nebyli. 27.7. odpoledne, jak tak sleduju flymet, aladin, medard, windguru, chmi, telext čt a věštění z křišťálové koule, by to snad mohlo...
     Před šestou jsem na startovačce, dost pozdě, těsně přede mnou příjíždí traktorista, chystajíc se shrabat od středy posečenou trávu. Už zdálky na mě huláká, jestli jsem někde neviděl kus železa, co vypadá jako náhon od traktoru. Když jsem mu prozradil, že tento leží kousek u odbočky na louku, měl z toho velkou radost a hned utíkal pro něj. Za chvíli přiběhl a za odměnu slíbil, že nejdřív shrabe na druhé straně, abych si to mohl v klidu poskládat a odletět.

Undecided Jo, dneska to bylo prostě 100 procent, Martin Galle

Dobrý to člověk. Ještě před startem přijíždí brácha s kámošem, byli se koupat u Heřmaňáku, viděli mě přijíždět a tak se zajeli podívat. To se dneska moc nehodí, jsem ve stresu, už jsem měl být pryč, ještě s tím silně mele termika, velkej mrak těsně u startovačky si přisává, aspoň mi pomůžou otočit padák, když už jsem zapnutej.

     Konešně v luftě, 5 minut exhibice, ať z toho kluci taky něco mají. Vyrážím na trať. Mám velkolepý plán na hodně dlouhej let, takový kolečko spojující města na Vysočině, jenže ta půlhodina zpoždění... Ve vzduchu to ještě dost drncá, metr nahoru, dolu, ale žádnej extrém. Po hraně CTRka Náměšť se pomalu stáčím k Třebíči. V zádech mám sever, letí to odtrimovaný přes pade, to byla taktika, nechat se ze začátku unést větrem na jih a až to lehne se pomalu po kružnici vrátit. Třebíč je nadohled, ale tady poprvé se mi ten jižní obzor přestává líbit. Je tam nějak tmavo, to samí platí o východu. Začínám sám sebe nahlodávat. Ve vzduchu jsem sám, taky dost nezvyklý, je pátek, TRáčka jsou neaktivní, obvykle nějaký to letadlo potkám.
     Oblétávám Třebíč, hází to, je nahřátá, kolem průmyslovky, tak nějak na poslední chvíli sleduju, že je přede mnou letiště. Nevěděl jsem, kde přesně se nachází, teď již to vím..Rychle uhnu a koukám, abych snad někomu nezkřížil cestu. Pytel u hangáru ukazuje, že se úplně otočil vítr, neplánovaně, bylo by to celkem ok, jen jsem to potřeboval o 15 km dál, na otočnáku. Ale ten obzor se mi nelíbí, tmavo, zataženo, třeba je to jen nízká oblačnost na přeháňku, ale třeba taky bouřka a já letím přímo do ní? Ten naráz otočenej vítr odtud nevane nic dobrýho...Ještě dvě minuty mě to šrotuje v hlavě a pak přichází nad polem u Stříteře rozhodnutí to otočit. V hlavě se mi vybavuje cosi o odvážném a mrtvém pilotovi a starém a opatrném, nebo jak to je. I s ohledem, že jsem nevzal záložku, kvůli už tak vysoké váze s přídavnou nádrží. Na co přece, do toho večerního oleje?
     Hází to dost, ale peláším zpátky, co mi trimy stačí..Stejnou cestou jako tam, skoro. Překvapuje mě , že ještě o půl osmý večer rostou kumuly a takhle funguje termika. Ani ten SV, kam se vracím, nevypadá moc dobře, pro jistotu se spíš plazím při zemi, abych byl rychle dole, kdyby se něco hnalo. Jak se blížím ke " své" startovce, začíná se to rozpadat konečně, ale za sebou mi připadá, že prší, nevím. Těsně před přistáním ještě míjím tábor u rybníka, dětičky, co jindy mávají, jak o život, jsou dneska zalezlé, nebo odjeté. Přistávám v klidu proti severu tak 0,5m.
     Mám z toho smíšený pocity, možná jsem se zbytečně pos.al a  šlo to obletět a celý uletět, těžko říct. Pět minut o tom přemejšlím a pak vezmu foťák a vyfotím nádrže a gps s tím, že možná pošlu aspoň toto. Celkově vzato, nikde jsem nebyl, spálil hodně benzínu, takovej antiKameň. Příště to snad dám, když bude počasí a vypnutý TRáčka..
      No a ještě na závěr jsem šel znova do luftu, když to tak pěkně lehlo. Kravit u země a při jednom kyvu z deseti metrů šel rámem až do obilí a moc pěkně při tom zlikvidoval náběžku vrtule. Teda já věděl už při tom manévru, že je to moc a skoro průser, málem mě vypadli oči z důlkú, jak jsem s nima brzdil, ale ta vrtule mě po přistání překvapila, holt už je to obilí zralý.

Undecided Jo, dneska to bylo prostě 100 procent, Martin Galle

1. Martin Galle, Velké Meziříčí
2. Vega M, Palcostroj R 120
3. cca 134 kg
4. 27. 7. 2012 , 18.45,  20.22,  let 1.37
5. Velké Meziříčí - Jabloňov
6. otočňák - pole za obcí Střítež, fotka č. 15?
7. Velké Meziříčí - Jabloňov
8. cca 56 km
9. 6L se zaokrouhlením