Moravský Kameň 2012 - Jarní padesátka nad Vysočinou - Let 170312 |
Jaro vystrčilo první růžky a konečně začalo být teplo. Krátký výlet z LK Říčany do Mnichovic začátkem března tak trochu naplnil chuť na lítání, ale teprve teplý víkend v půlce března přinesl příležitost na polítání na Vysočině. Odpoledne jsem zabalil práci v lese a vyrazil na louku U Háku v Senožatech. Takřka úplné bezvětří znamenalo dlouhý start, tak jsem přitáhl, sedl si a doufal, že to vyjde. Vyšlo... ale příště si radši odnesu padák o 50m dál od pole. Předpověď slibovala J-JV vítr, který se měl k večeru stáčet na JZ a zesilovat. Tak po několika průletech nad vesnicí, nezbytném focení a kontrole pracantů v lese beru směr na Pelhřimov. Za chvíli přelétám nad Želivským klášterem, obdivuji jak je úpravený a držím výšku, protože přehrada Trnávka je ještě celá zamrzlá. Odtud kličkuji mezi lesy rovnou do Pelhřimova. Když vidím tu velikou zastavěnou plochu města shora, začínám přemýšlet nad tím, jestli se tam najde nějaká nouzová plocha. Je to dobré, první vidím na severním okraji města, pak bych to dotáhnul na fotbalové hřiště u nádraží, no a nebo na autobusák, ale tam mohou být dráty. Kvůli focení stahuji plyn a po chvíli zjišťuju, že město je krásně vyhřáté a tak i na volnoběh si držím výšku – z těch 250-300m bych doletěl v klidu mimo město. Jirka Paleta alias Jipák Centrum Pelhřimova je krásně kulaté – pozůstatek původní výstavby ze středověku.Tak a teď směr západ, na Kámen. Protože už nejsem nad městem, vyklesávám tak do 150m nad terén a zase se kochám. Potok Hejlovka vytváří neuvěřitelné meandry, v jeho údolí jsou někde rozkvetlé kytky, jinde vidím zbytky sněhu. Sleduji železniční trať směr Leskovice, v Leskovicích dělám okruh a fotím Jardovu chalupu a taky barák u trati, kde mi mávají. Pak pokračuji podél silnice k hradu Kámen. Na té skále vypadá docela malý – ale mají tam fakt pěkné muzeum motorek. Letím se podívat na bývalé záložní letiště, kde jsem zalítal (a někdy i rozbil) pár modelů. Už zdálky mi je jasné proč je letiště zavřené – v jedné třetině dráhy je vybudována překážka, která slouží k testování odolnosti svodidel. Letiště totiž patří Výzkumnému ústavu dopravních staveb (tak nějak se snad jmenuje) a dělají tady dost často testy. Odstartovat s padákem nebo rogalem určitě jde, ale jsou na všech stranách zákazy vjezdu...Sluníčo se už pomalu začíná nořit do mraků na západě, tak otáčím zpátky. Nejkratší cesta do Pacova vede přes dlooouhý les bez mýtin, tak to radši oblétám. U železniční zastávky Pacov stojí stará továrna, kterou asi někdo zrestituoval a teď je rozpadlá... PS. Tenhle let mi dal tři úkoly do příště: Jirka Paleta alias Jipák Pilot: Jří Paleta Datum letu: 17.3.2012
Celková délka tratě: 55,1 km – FAI trojúhelník Celková spotřeba: 7 litrů
|