Certifikace EN-D Kdopak by se Velveta bál, díl první Tisk
Hodnocení uživatelů: / 11
NejhoršíNejlepší 

Certifikace EN-D, dle mého názoru dost nešťastně posuzované kritérium pro PPG. Kluzáky jsou testovány pro váhové rozpětí PG. Myslím si, že letové vlastnosti námi „přetíženého“ křídla budou jiné, než uvádí certifikát při testu na PG. Křídlo netlačí se zataženým trimem a přibrzděním řvoucí motor na max. a ani na volnoběh s vypuštěným trimem a plným speed nevlítnu do klesáku. Netvrdím, že to bude všechno jinak, ale rozdíl tam bude.
Velvet dostal nálepku D za opravdu hodně utaženou spirálu se zatrimovaným PK a zatížením na Max. pro PG. Já toto vnímám naopak jako výhodu, dopředu vím, že pokud se někdy rozhodnu podobný manévr zkoušet (opravdu ostrou spirálu) tak to bude v dostatečné výšce a počítám s tím, že výjezd budu muset včas a aktivně ukončit. (ale to já nebudu).

A pro koho bych jej doporučil. Nebude to jistě první křídlo po kurzu, ale není to zase žádná žiletka. Já hledal rychlé a hlavně bezpečné křídlo a tím se pro mne stal Velvet.

Příště se pokusím sem dát skutečné naměřené letové rychlosti odrimováno, zatrimováno, speed a pár fotek detailů provedení padáku. Jinak koupě proběhla naprosto rychle a profesionálně přes prodejce Mechyho a ještě jednou děkuji za pěkný dárek navíc. Pár fotek z včerejšího prvního polítání konečně na svém a když si příště sešteluju řidičky, tak to bude napoprvé.

Winka vo tom to je Proksík