Pak mi došlo, na kolik mám nádrž a kolik je hodin a tak jsem to lehce ořízl jen na 80km. No musí stačit. Na letiště Smradlavka jsem dojel až po 17té hodině. Přijela manželka a rozdala ještě domácí práce. :o) S kamarády jsme debatovali o zesilujícím větru a zda-li má cenu vůbec startovat. Někteří udatní piloti CAF, byli zásadně proti, ba mne přímo verbálně od mého letu zrazovali. Nicméně jsem lehce po 19té hodině směle odstartoval a vrhnul se po trati. Hned po startu jsme si všiml dvou věcí. Nemůžu najít GPS a foťák hlásí slabé baterie. Hold dopolední příprava nebyla 100%. Baterky byli náhradní v kapsičce, to jsem vyřešil, ale trojúhelník bez GPS budu muset odhadnout. :o) Můj start byl mezi dvouma otočnýma bodama na trati mého trojúhelníku a tak vzhůru k prvnímu. Bylo to pěkně po větru a tak cesta ubíhala velmi svižně. Už se blížím k prvnímu otočňáku, když koukám z leva balón a snaží se mne vytlačit z mého otočňáku. Na moje pořvávání ? Fofrem uhni, letím do Kameňa? reagoval jen tupím máváním. Nakonec , zřejmě můj rozdivočenej výraz v obličeji mu naznačil, že se mnou nebude sranda a prudce uhnul na bok. Nafotím a odhaduji, směr k dalšímu otočňáku. Jakýsi rybníček ve vesnici. Ve snu by mne nenapadlo, že máme na vysočině tolik vesnic s rybníčkem. Nad letištěm u Borovníka jsem nechápal rozmístění drah před hangárem. ( viz foto). Po lehké korekci letu a prolítnutí snad všech vesnic s rybníčkem v okolí, jsem našel ten správný a mohl vyrazit na další rameno tratě. No, vyrazit? Prostě jsem se natočil tím směrem a stál proti větru. Po menší úpravě výšky letu se to naštěstí hnulo a já směle mohl pokračoval v letu. Před posledním otočným bodem na Kačerovském letišti u Býkovic se již slunce začalo nebezpečně přibližovat k horizontu, takže jen z běžné foto a hrrr na Smradlavku. Kamarádi již čekali s nastartovanými auty a s telefony v rukou, kam pro mne pojedou. Srabi. Nafotil jsem nádrž a s klidným pocitem na duši pospíchal za moji rodinkou k teplu rodinného krbu.
S pozdravem Berka Tomáš
Moravský Kameň:
I. Pilot (adresa, telefon): Tomáš Berka, Tišnov II. Kluzák, typ krosny, či tříkolky, typ a obsah motoru: SKY Paragliders ? Antea M, Nirvana Instict III. Startovní suchá hmotnost (stroj+padák+osoba na palubě+vše ? benzín): 134kg IV. Datum, čas startu, čas přistání, čistá doba letu: 2.8 2011 V. Start: 19:05 VI. Přistál: 20:40 VII. Doba letu: 1:35 VIII. Startovní bod: Stanoviska (Smradlavka) IX. případný otočný bod č.1 (u trojúhelníku FAI ) : Nájezd na dálnici D1 č.:178 u Ostrovačic X. případný otočný bod č.2 (u trojúhelníku FAI ): malinkatej domeček u rybníka v obci Dolní Libochová případný otočný bod č.2 (u trojúhelníku FAI ): PPG plocha Býkovice ( Kačerovo) XI. Cílový bod: Stanoviska (Smradlavka) XII. Naměřená přímá vzdálenost mezi otočnými body 1 až 3: 79,2km XIII. Spotřeba pohonných hmot se zaokrouhlením na půl litru: 4,5
|