Let do KAMEŇA: Jarní podvečer nad Posázavím a Černými lesy |
Protože jsem neměl nějaký přesný plán, vyrazil jsem z LK RICA na JV směr Sázava – tradiční cesta Stránčice, Mnichovice, mávám kocourovi Mikešovi v Hrusicích a podél dálnice pokračuji ke Komornímu Hrádku. Vzduch je skoro úplně klidný, občasné pohoupání je takovým laskavým pozdravem od paní Termiky a tak vypouštím trimy na cca. 1/3. Nárůst rychlosti je kolem 7 km/h, takže to mastím zhruba 45 km/h. A to cesta ubíhá i když nejsem nízko nad zemí. Posázaví má hromadu krásných údolí, kde se dá letět v úrovní okolních kopců a přitom 150m nad zemí, ale vylétnout z údolí znamená stoupat a stoupat. Tak se držím trochu nad kopci, abych nejezdil jak ve výtahu nahoru a dolů a chvíli po Komorním Hrádku míjím Ondřejovskou hvězdárnu. Ondřejovský kopec se svými 545 mnm vyčnívá vysoko nad okolí a tak ho oblétám kousek stranou. Přemýšlím, kam dál – směrem na sever jsou lesy kolem Kostelce nad Černými lesy, cestu na jih k Benešovu mám naplánovaou na příště. Takže na sever. Jak klesá slunce k obzoru tak lesy kolem Kostelce začínají být opravdu tmavé (odtud asi ten název), hluboké a široké. Hledám místo, kde by se dalo přeletět, případně nouzově přistát (mladé smrčky jsou určitě měkčí než ty staré a vysoké), přelétám nad Jevany a za chvíli už vidím Doubravčice, LK Osičiny a v dálce vysílač v Českém Brodě. Teplota postupně klesá a po hodině letu zjišťuji, že jsem si měl vzít jak jégrovy drtiče mrazu, tak i košili. No, pár zatáček, speed, rozhybání nohou a rukou a letí se dál. Točím nad Doubravčicemi směr Říčany. Mlčoch na chalupě není, ale jeho startovací loučka je posekaná. Přes les se dostávám k lomu Žernovka, který je stále v provozu. Po cestě do Říčan vidím rozsáhlý komplex, který mi něco připomíná – po chvíli si vzpomenu, je to elitní škola v Babicích, kterou sponzoruje Kellner. V Březí je pěkně opravený zámeček, v Křenicich mají nějakou pařbu – mávají jak o život, tak jdu na nízký průlet a pak pokračuji po hraně CTR Kbely kolem Říčan podívat se do Modletic. Tady rozebrali most na Exitu 11, tak jim to letím zkontrolovat. Z Modletic do LK RICA je to už kousek, ale zase mě popadne zima. Šlapu do speedu, letím přímo na přistání jako Boeing a nekoukám vpravo vlevo. Nějak mi přistávací rychlost připadá vysoká, tak stoupám a dělám ještě jedno kolečko. I podruhé je to stejné, tak přitahuji a přistávám do mírného klusu, dva tři kroky a stojím. Comet je rychlejší padák, tak proto ta vyšší přistávací rychlost, říkám si. Při balení padáku mi ale dojde, že jsem zase zapomněl zatáhnout trimy. No a těch 7 km/h je opravdu znát... Domů odjíždím skoro za tmy, ale zase mám nabité baterky na nějaký ten týden. Doma koukám na trasu a vidím, že by se z toho dal udělat FAI trojúhelník a že by to mohl být let do Kameňa. No a tak teď sedím a píšu .
Letu zdar, Jirka Paleta alias Jipák Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Pilot: Jří Paleta Padák: AXIS Comet 28 Motor: Nirvana Rodeo 125 Startovní hmotnost: 130kg Datum letu: 16.4.2011 Čas startu: 18:01 Čas přistání: 19:39 Doba letu: 1:38 Start: LK Říčany OB1: Komorní Hrádek OB2: Doubravčice OB3: dálniční most D1 Exit 11/Říčany/Jesenice Cíl: LK Říčany Celková délka tratě: 48,7 km – FAI trojúhelník Délka trasy podle GPS: 60,4 km Celková spotřeba: 5 litrů OB1-OB2: 17,3 km OB2-OB3: 13,7 km OB3-OB1: 17,7 km |