Hlásím let do kameňa: Za Krakonošem - Mlčoch |
Přišla krásná teplá sobota 24. Radek Vondra alias Mlčoch Na letišti Všeň mě přivítali nějací kurzíci, co si dělali papíry na PPG, asi začínali, a moc jim to nešlo. Připevnil jsem i přídavnou nádrž a natankoval GPS mi ukazovala směr, tak jsem si nastoupal, trimy tak na třetinu (takhle to má prý nejlepší klouzák), přivřel jsem téčko na karburátoru, a radostně sledoval rychlost, která se pohybovala kolem Na svazích Krkonoš se jasně rýsovaly sjezdovky v Rokytnci, ale Špindl zůstával ukryt za hřebenem Žalýho. Nastoupal jsem radeji výše – Sluníčko pěkně ozařovalo krajnu, přelétal jsem nádherné údolí Labe a nafotil jsem jakousi obří štěrkovnu. Ale kde berou materiál, když tu není žádný lom? Teprve doma nad mapou jsem zjistil, že sem ten materál dopravují Na obzoru se tyčil nějaký kopec, který jsem zanedlouho identifikoval jako Zvičinu. GPS mě ukazoval Hořice víc doprava, ale já se rozhodl, že když to tak pěkně letí, nasměruju to kolem Zvičiny a natáhnu si OB 2 ještě kousek dál na JV. Hořice jsem nechal po pravé ruce a trochu počítal s GPS, aby ten trojúhelník byl opravdu FAI. Usoudil jsem, že když doletím k takovému lesíku přede mnou, bude to tak akorát. Teď už jsem letěl trošku proti větru a rychlost klesla pod 40. Otočil jsem OB 2 LES a stočil to po větru domů. Zkontroloval rychlost a bylo to naprosto přesný. Začalo se mi chtít docela slušně močit. Přemýšlel jsem nad tím už mnohokrát, ale zatím jsem nenašel uspokojivé řešení. Krajina poteměla, začal jsem se nudit, a tak jsem zafixoval plyn a řekl si, že to zkusím. Odepnul jsem ledvinku a začal hledat pokopec. Dokonce se mi ho podařilo i vytáhnout, což jsem považoval za překvapivý úspěch, ale stále to neřešilo problém, jak se nepochcat. Tak jsem ho zase vrátil. Ale pak jsem na to přišel – z ledvinky vytáhnul PETKU, zbytek pití, co si vozím, jsem vylil a prostě s přesným nátiskem jsem do PETKY vrátil, co už tam jednou bylo. Takže hoši – JDE TO. A můžete mně věřit, že mokrej jsem byl jenom malililnkato (skoro jako když jdu normálně). Ježiš jak se mi ulevilo. Minul jsem Trosky, kopec Vyskeř, vedle kterého je exkluzivní práškařské letišťátko. Tohle místo je tak krásně posazený v krajině, že jsem tu kdysi chtěl udělat nějaký slet. Bohužel letiště je už zarostlý a nechaný napospas. A jak mi tak bylo fajn, benzínu habaděj, tak jsem se rozhodl, že ten trojúhelník protáhnu ještě kousek na ZJZ, nad Drábské světničky. Za kopcem zářilo Mnichovo Hradiště s betonovým letištěm a na obzoru se dal rozeznat Bezděz. Otočil jsem OB 3 Drábské světničky a vrátil se na letiště Vyskeř. Místní pilotní osazenstvo tady ještě posedávalo a možná taky trochu čekalo, jestli se někdy míním vrátit:-) Sotva jsem se odepnul, byla tma jak v prdeli. P.S. Původně byly ambice tohoto flugu hlavně si udělat pěkný výlet, ale poté, co jsem trojúhelník takhle za letu upravil (protáhl), a poté, co jsem ho vynesl do mapy, ukázala se PŘEKVAPIVĚ PĚKNÁ ČÍSLA! Radek Vondra alias Mlčoch Takže tedy: Pilot: Radek Vondra alias Mlčoch Motor: NIRVANA RODEO 115 Křídlo: MAC Envy 27 Čas přistání: 19:30 Doba letu: 3:13 Start: LKVS Všeň u Turnova OB 3: Drábské světničky u Mnichova Hradiště Cíl: LKVS Všeň u Turnova Celková spotřeba: Trojúhelník splňuje podmínky FAI. Fotky z letu ve vyšším rozlišení jsou na webu na mých stránkách picasa i s popisky. https://picasaweb.google.com/117488502226681933502/PPG2011Spindl#
|