Domů PTEJ SE INSPEKTORA TECHNIKY

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Na vaše otázky odpovídá ing. Roman Pavlík Motto: Nemusíte souhlasit, ale to je tak všechno co můžete. Udělejte si svou rubriku, tahle je naše.

Pouze registrovaní uživatelé mohou zanechat zprávu. Prosím, přihlaste se.

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): KAREL-doplňující dotaz

Až přivezeš za rok třetí krosnu, tak je předpoklad, že nejsi až takové dřevo,aby jsi měl takovou spotřebu, ale že chceš skočit do balíku. Prosím, Tě to neřeš, Dostaneš Z-tko, budeš zařazen a můžeš lítat.Nemusíš to zjišťovat a myslím si že dokud tu nebude deset krosen, tak to nebude zjišťovat nikdo. Pak to poznají na centrální evidenci a Laca upozorní. Kromě toho, až tu bude zajem o jednu, a ž dvě krosny měsíčně, tak už to P-čko bude mít Laco dávno. Jenom proto, aby prodal a neměl tady s nikým problém. Finančně je to pro výrobce pakatel a doklady, které musí přiložit má každý v šuplíku.

Středa, 25 Únor 2009 11:56

karel ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): doplňující dotaz

Romane diky za info. Jsem zmatený tímto, cituji:"Zjednodušeně řečeno P-čko je pouze administrativní omezení, které musí VÝROBCE, nebo DOVOZCE podstoupit po výrobě, nebo dovozu TŘETÍHO stejného kusu." Pokud chci krosnu od Laca H. musím tedy jako DOVOZCE -fyzická osoba, zjišťovat jetli už tady nejsou 3 krosny přede mnou již přihlášený, jinak mám smolíka tohle přihlásit? Díky, Karel zmatený

Středa, 25 Únor 2009 08:27

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): letová hladina a technický průkaz

1)Ano porušuješ, pořád jsi PPG, ale s vypnutým motorem. 2)Je to individuální dovoz stroje, který nemá P-čko tady. Postupuješ zcela stejně: dosažitelný technik v ČR u kterého chceš být v evidenci, Ti udělá technickou prohlídku a od LAA ČR dostaneš techničák typu „Z“(prototyp). Od letošního roku je možno i TP typu Z udělat-prodloužit na dva roky, takže pro „spotřebitele“ je to jedno jestli má Z, nebo P (typový průkaz LAA). I stroje s TP typu P v ČR uvádí poprvé do provozu inspektor technik u kterého bude stroj v evidenci. U nás potřebného technika zpravidla vlastní již výrobce. Ale nic Ti nebrání se přeregistrovat k „bližšímu, nebo hezčímu“ technikovi, výběr je na Tobě. Děje se to zpravidla po vypršení záruční doby a u pilotů, kteří nevidí problém si ledacos upravit či opravit sami. Zjednodušeně řečeno P-čko je pouze administrativní omezení, které musí VÝROBCE, nebo DOVOZCE podstoupit po výrobě, nebo dovozu TŘETÍHO stejného kusu. Důvod je jasný, LAA a letecký zákon ČR nechce, aby tu lítali stroje, které vyráběl někdo, jak na běžícím pásu v nevyhovujících podmínkách a nevyhovujícími technologiemi. Při žádosti o Typový průkaz P, totiž kromě toho, že výrobce dokládá výkresovou dokumentaci, popis stroje, materiálů a pod., přijede k výrobci HLAVNÍ technik LAA a zkontroluje zda používáš adekvátní technologie a nešušníš to na koleně, trafem z Hornbachu. TP typu P je de fakto, takový punc kvality vydávaný LAA. Samotný proces žádosti je potom velice jednoduchý a cena je pro výrobce - dovozce zanedbatelná. 3)Druhá poněkud nepraktická možnost je lítat na „cizí papíry“, jako host (často realizovaná u sportovních letadel, aby se majitel vyhl složitým schvalovačkám v dané zemi). Tady je to složitější, detailně to nevím, a je to asi pro nás bezpředmětné.

Sobota, 21 Únor 2009 02:07

karel ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): letová hladina a technický průkaz

Ahoj, Poprvé moje dotazy myslím nebyly odeslány. Nějak jsem je ztratil z počitače, pokud jsem je přeci někam odeslal tak se omlouvám. Porušuji předpis, když s motorovým padákem s vypnutým motorem vytočím termiku do více než 6tisíc stop, 1850m? Pokud motorové krosny ze Slovenska jsou vyráběny jako seriová výroba tam, jaký technický průkaz mi česka LAA vystaví. Je zde nějaká odlišnost při přihlašování takové zahraniční krosny ve srovnání s českou seriovou výrobou? ahoj, diky karel

Pátek, 20 Únor 2009 14:27

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Alcapone

Díky za reakci, pro tyto reakce to dělám. :-)) Roman

Čtvrtek, 22 Leden 2009 12:51

Al Capone ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Papíry na tandem II.

Klobouk dolů před Tvou upřímností.Kdybys napsal,že nemám nárok,že si mám nachystat dvacet litrů a 300 hodin praxe,tak bych Ti to sežral i s navijákem a dál po tom nepátral,ale takhle...beru sousedovic děcka(svoje riskovat nebudu)a hurá do luftu.Ne,kecám,ten dotaz byl spíš mířenej do daleké budoucnosti a zmínka o absenci piloťáku,to je pro Tebe červenej hadr,co?Můžeš být ale spokojenej,protože díky Tvé neúnavné/někdy až otravné:)/osvětě,to svý počínání letos zlegalizuju a na louce se Ti podívám zpříma do očí.Díky za informace,Viktor.

Středa, 21 Leden 2009 23:47

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): ALCAPONE-PAPÍRY NA TANDEM

No nerad o tom píšu, řekli jsme si s kolegou z Brna, že to nebudeme zbytečně šířit, ale jednou to muselo vyplavat na povrch. Od 1.1.2009 kvalifikace TANDEM PILOT NEEXISTUJE. Je to jako u UL, po padesáti hodinách od získání pilotního průkazu (PPG, MPG), které se mi zdají zoufale málo, můžeš vzít na palubu koho chceš, za předpokladu že máš dvoumístný stroj. Těch padesát hodin dekraruješ pouze prohlášením, resp. zápisy v knize letů, Kterou si jistě začneš vést a ž si uděláš pilotní průkaz.Neexistuje, žadné preskoušení, nic. Přimlouvám se za to, až poletíš poprvé, vem na palubu zkušeného tandem pilota, ať ohodnotí alespoň soukromně Tvé znalosti a um. Poznámka o komerčním létání je zbytečná, protože jakákoliv komerní činnost se SLZ JE ZAKÁZÁNA. Můžeš vozit pouze své známé nebo provádět Tzv. seznamovací lety, požadovat můžeš pouze náklady spojené s letem, bez nároku na zisk a mzdu. Jak je to v tom případě s pojištěním to si musíš zjistit sám, to nevím. Jinak, to že lítáš na černo, se mně vůbec nelíbí ale v podstatě to zajímá jen UCL a policii. pokud provedeš i jen malý průser, můžeš to škaredě odskákat. Za ty prachy co přispěješ do státní pokladny, za veřejné ohrožení, bys měl těch piloťáků minimálně 10. Pokud na Tebe narazím na louce či sletu pouze Ti nedovolím vzlétnout a přátelsky Tě zjebu. To pro poprvé. Prosím Tě, dodělej si to. Nic to není a všichni budeme klidnější.

Středa, 21 Leden 2009 13:51

Al Capone ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Papíry na tandem

Ahoj!S dovolením teda využiju Tvé ochoty a tážu se:Jakým způsobem je možné získat piloťák na tandemovou PPG krosnu?Nebo přesněji řečeno,mám šanci jej udělat,pokud sem před tím nevlastnil ani "obyčejný" piloťák i když určité zkušenosti už tady jsou?V žádném případě se mi nejedná o komerční využívání.Děkuji za Tvůj čas,Viktor

Úterý, 20 Leden 2009 20:43

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Michálek-pojištění

Na prvním listě vypisuješ:ÚDAJE O SLZ. tzn. v našem případě, název a im.číslo celé soustavy padák+(krosna-tříkolka), čili číslo, které figuruje v technickém průkazu. Když během roku změníš padák a uděláš i potřebné změny v TP,(jekož číslo se tím nezmění) je pojistka samozřejmě platná. JE NA SESTAVU PADÁK-STROJ. (Některé stroje, mají dokonce povoleno více padáků)Čili ano, přítel má pravdu stačí pojistit jen "motor" čili sestavu. Pojištění 2: padák/pilot je určitě nutné pokud lítáš i na volno. Tato varianta se mne netýká a proto nevím. Roman

Pátek, 02 Leden 2009 18:30

michalek ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): pojištění

Můj dotaz zní:Pojištění Trošku jsme se přel s kamarádem o placení pojištění.Jako vzdělaný muž nám to rozsekneš:-)) Každý rok se pojišťuje Krosna - pojištění 1 Padák/pilot - pojištění 2 Kamarád tvrdí , že stačí pojistit jen motor pokud lítá jen na motoru. Díky Michael

Pátek, 02 Leden 2009 14:00

Roman ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): PILOTNÍ PRŮKAZ

20081216_ PILOTNÍ PRŮKAZ A PRODLOUŽENÍ: VONDRA: Má informace v článku byla poněkud zavádějící protože jsem chtěl zdůraznit dvě fakta: 1)prodlouže ní propadlého PP je nově bez problémů jen 3měsíce 2)že průkaz zdravotní spůsobilosti -MEDICAL CERTIFICATE CLASS 2, musíte mít s sebou v terénu s pilotním průkazem. Pro nás se toho mnoho neměmí protože interval prodloužení PP je totožný s intervalem platnosti PP, kdežto třeba u volného létání se to liší a tam je platný průkaz zdr způsobilosti nezbytnou nutností. Tak tedy na adrese:http://www.laacr.cz/index.php?Action=Article_List&PART_ID=13 je napsáno co potřebujete, s tím, že v bodě 5 bude v novém roce místo 6 měsíců -3 měsíce. V pravo si stáhnete formulář PL, kde je dole dole potvrzení lékaře, tento formulář Vám l.lékař potvrdí a ten posíláte na LAA. Kromě toho Vám (od minulého roku) vydal, nebo měl vydat, letecký lékař výše zmíněný průkaz zdravotní způsobilosti 2 třídy a ten si necháváte u sebe. Prokazujete se s ním v terénu, bez něj není pilotní průkaz kompletní! MICHÁLEK: platnost zákona není zpětná, pokud Ti propadne PP letos, předpokládám, že jsi ho prodlužoval před platností tohoto ustanovení a nedostal jsi uvedený průkaz zdravotní způsobilosti (malý 3dílný průkaz cigaretového formátu) a nemusíš se s ním v tuzemsku prokazovat. Pokud jsi ho však poslal s žádostí o prodloužení PP na LAA, tak jsi vlastně doklad o zdravotní způsobilosti dubloval (potvrzení lékaře je na žádosti dole). Takže budeš muset buď zavolat děvčatům na LAA, ať Ti ho pošlou zpět-jestli tam je, nebo zajít za let lékařem, ať Ti vydá duplikát, určitě Tě má v záznamech. Váš IT Roman

Úterý, 16 Prosinec 2008 13:06

michalek ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Prohlídka

To je sice hezké mít u sebe potvrzení od lékaře. Ale já jej odeslal na LAA při prodloužení jako pokaždé.Platná je ještě rok. Co s tím .Mám jít znovu k lékaři,abych ho měl? Díky za odpověď Michael

Úterý, 16 Prosinec 2008 09:22

vondrar ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Pilotní průkaz

Takže tedy přeformulovávám dotaz. Musím při vystavování či prodlužování pilotního průkazu nějakým způsobem dokládat absolvování zdravotní prohlídky či ne? Ptám se proto, jestli mohu nejprve prodloužit piloťák a teprve dodatečně zajít k lékaři.

Pondělí, 15 Prosinec 2008 18:20

admin ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): jen ty fotky sem ještě nejdou

jen ty fotky sem ještě nejdou, tak zatím používejte odkaz na foto:

Pondělí, 15 Prosinec 2008 11:37

admin ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): A tady přepis první odpovědi od Romana

Ano dle předpisů stačí, je však třeba si uvědomit, že klasická tříkolka-MPG, musí odolat přetížení 9g předního nárazu! Z toho je jasné, že pásy nemohou být upevněny na konstrukci dvěma hliníkovými trhacími nýty za trubičtu 12x1mm. Doporučuji proto použít spíše 4 bodový pas. Jednak zatížení rozdělíš do 4 bodů a jednak dvouboďáky se už nepoužívají ani v autě. MMM: (má malá poznámka) Měl jsem na klasické tříkolce dokonce 5 bodový bezpečnostní pas. Byl jsem totiž zrovna vzdáleným svědkem automobilové havárie závodníka, který při čelním nárazu projel 4 boďákem pod volant a srazil si vaz o popruhy. Navíc se tehdy zrovna oběsila nějaká němka na popruzích, než ji našli. Proto jsem tehdy volil 5 bodový pas s rychlouzávěrem ze závodního auta. Bylo to těžší ale bez chyby, ještě ho někde mám. V případě zavětvení, nebo čelního nárazu si sice pohmoždíš nádobí, ale nezařveš kvůli banální kravině. Ve svém současném stroji mám pouze klasikou sedačku krosnového typu s bezpečnostními přeskami. Po tříleté praxi nepovažuji toto řešení u tříkolky za šťastné. Při převrácení se totiž neotočíš sám na bok, nebo na záda jako krosnaři a krosnové přesky nejdou pod zatížením povolit. Pak vysíte pod převrácenou tříkolkou, vrtule se ještě dotáčí, motor jiskří, na záda Vám teče benzín a řeknu Vám, jste dost nervózní, jestli se uvolníte dřív než to blafne. Dle mého, je v jakékoliv tříkolce, (a na jaře v mé nové, to určitě bude), nejvhodnější 5bodový bezpečnostní pas s rychlouzávěrem na břiše (používá se s jehlou v některých letadlech a chci ho okopírovat a zjednodušit pro výrobu). Pak při převrácení vysunete jehlu a vypadnete z tříkolky jako ořech. A ať to shoří, když to neumí lítat. Váš IT Roman

Pondělí, 15 Prosinec 2008 11:34

admin ( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ): Tady je první přepis dotazu od Daniela

Stačí na klasické tříkolce (MPG viz foto) dvoubodový bezpečnostní pas?

Pondělí, 15 Prosinec 2008 11:33

 

Display Num « ZačátekPředchozí12DalšíKonec »JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Powered by Phoca Guestbook

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.