Domů Technika, rady, návody

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Technika, rady, návody
ŽENY, RODINA A LÉTÁNÍ, ANEB POUČENÍ Z KRIZOVÉHO VÝVOJE Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 142
NejhoršíNejlepší 

 

ŽENY, RODINA  A LÉTÁNÍ, ANEB POUČENÍ Z KRIZOVÉHO VÝVOJE.

Vážení přátelé, dlouho jsem váhal, ale když vidím oči některých mých mladších kolegů je mi smutno. Ty oči jsou potaženy blankou nevědomosti a idealizováním si věcí kolem sebe. Zvláště pak faktů týkajících se jejich současného či budoucího manželského života. Pokud to bude číst žena či silně zamilovaný jedinec bude si myslet, že mám něco proti ženám. Kdo mne zná ví, že opak je pravdou. Ženy miluji ve všech podobách a věku. Jsou kořením našeho života, mají v našem životě nezastupitelné místo a je nutno je milovat pro jejich krásu, city a absolutní  nedostatek logického myšlení.  Nakonec i fyzicky jsou do pozdního věku (našeho) nezastupitelné. Jsou hebké a milé na omak, na rozdíl od kamarádů, zpravidla nesmrdí, lze je objímat a tak..... Neexistují nepěkné ženy, na každé, když ji poznáte blíže, se najde něco pěkného, milého, třeba jen charakterová vlastnost, posunek, nebo třeba i vztah k radovánkám, který by jste zrovna tady nečekali. Zkrátka všechny jsou krásné. Kdo s těmito větami nesouhlasí je buk a pro menšiny nepíšu!

Celý článek...
 
Tak co hošani bóchnem tam reflex - né ? a reakce pilota k tomu Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 33
NejhoršíNejlepší 

Tak co hošani bóchnem tam reflex - né?

Jsem moc rád, že mohu našim čtenářům sdělit, že jsme měli tu čest, letos na Falkonu vidět horkou novinku- již  od druhého českého výrobce - padák, který si smí říkat se vší hrdostí, padák s autostabilním profilem.
Není to tak dlouho co jsem volal po tom, že by si náš motorový  paragliding zasloužil, aby pro něj začaly vznikat na konstrukčních prknech verze od počátku  původní, úplně nové, které reflektují požadavky a potřeby současných motorových pilotů. Dosavadní kluzáky pro motorový paragliding vycházely doposud z verzí pro volné létání. Mluvil jsem o tom, že“ horečná snaha po zvýšení rychlosti, tak jak to vidíme dnes, jde cestou zejména zvýšení plošného zatížení, až na hranici únosnosti. Tím padáky ztrácejí na parametrech v ekonomických a termických disciplínách, ale i v bezpečnosti“. Argumentoval jsem také tím, že“ nejsme okrajovou skupinou uživatelů, jak si to omylem někteří mysleli, ale obrovským celosvětovým trhem, který je schopen absorbovat novinky a také je i dobře zaplatit. Těmi jsou vysoká rychlost a menší plošné zatížení při snaze zachovat stávající obratnost a přijatelnou míru bezpečnosti“. .............. pokračování dál......
Tak jsem to prubnul  (zkopírováno z diskuze aby to nezapadlo)
Daniel
Celý článek...
 
Zamyšlení: Volné pokračování na téma Reflexní padák aneb, kterým směrem se asi vydá motorový paragliding? Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 9
NejhoršíNejlepší 
Pro každý technický sport je rozhodující kolik omezení dostane při svém narození do vínku, jinými slovy jaké sudičky se sejdou u jeho kolébky. Jsou li to lidé liberální, otevření kontinuálním, někdy až drastickým změnám, nebo lidé spíše konzervativní bez fantazie, nápadů a vizí. To samozřejmě platí i pro jeho další existenci. 
Kdyby v počátcích rozvoje závěsného létání, přišel „regulátor“ např. mezinárodní sportovní komise, sebestředný uznávaný konstruktér nebo státní úředník, který by prohlásil, že zvětšování úhlu - rozevření náběžných hran Rogalova křídla, vkládání výztuh a tuhých profilů do plachty nebo, že zásadní změna konstrukce je z nějakého důvodu nežádoucí nebo nebezpečná, dodnes by rogala kopírovala kopec v klouzáku tak nějak na úrovni prvních klouzavých padáků.
Celý článek...
 
PRVNÍ PADÁK, KTERÝ A JAK VELKÝ Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 21
NejhoršíNejlepší 
Přátelé, kamarádi máme tu další článek do série jaký padák. Tímto chci moc poděkovat Romanovi za nás za všechny. No už moc témat na doplnění této problematiky není, snad jen rozebrat materiál vrchlíku (spíše porovnat zátěr nebo tzv. igelit) barvu a její stárnutí vlivem UV záření, šňůry zesílené ano/ne a proč, trimy ano/ne a proč, speed ano/ne a proč a to je asi tak vše co tu ještě nemáme. A to je výzva pro Vás piloty a závodníky, poradíte taky, nebo to bude zase na Romanovi a Marcellovi (střízlivý náhled na moje znalosti mi radí nechat to na zkušenější) A vo tom to je Proksík, ale teď už Romanův článekWink
 
Máte ke konci kurzu, už lítáte s instruktorem na výlety, tak je možno se podívat po nějakém padáku. Musíte totiž po zkouškách hned instruktora využít, dokud je vláčný a nechat se přeškolit na nový padák, pokud si nekoupíte ten typ co používáte v kurzu. Ale to asi neuděláte, protože teď jste piloti, a to chce kurňa nějaký brus!  Tady platí opět co už jsem někde řekl. Instruktor je první kamarád kterého máte, tak jeho názor alespoň zvažte. 
STARÝ NEBO NOVÝ?
I když nový je nový, není v  prvním období vůbec na škodu si koupit starší padák, jednak je to cenově někde jinde a už jste asi měli výdajů dost, a jednak, a to je důležitější, to ještě moc neumíte. Neustále opakovanými starty v ranní rose mu totiž dáte pěkně zahulit.
Další nebezpečí je, že minimálně v prvním roce pilot do posledního písmenka vyplňuje heslo, že vrtule je u nás spotřební zboží. No a když dojde na lámání vrtule a nepřiplete se tam nějaká šňůra, lze mluvit o štěstí, které každý nemá. Taky tupý, trhaný zvuk kdy se vrtule zastavuje ve tkanině vrchlíku možná poznáte. V těchto případech Vám mohu potvrdit ze své vlastní zkušenosti, že u staršího padáku je ta svíravá bolest v krajině srdeční výrazně menší.
Celý článek...
 
Jak velký padák pro motorový paragliding Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 23
NejhoršíNejlepší 
Volné pokračování na téma na jakém hadru do vzduchu
Někdy mám z probíhajících diskuzí pocit, že se noví adepti na motorové létání stávají oběťmi „zlatokopů“, kteří jsou ochotni těm nebožákům prodat cokoli. Konkrétně mám na mysli nejen typ, ale zejména to, že nepřihlížejí k vhodné velikosti padáku pro ubohého motorového adepta. Zkrátka a dobře, dokáží nabídnout človíčkovi, co váží 60 kg i s postelí, padák o velikosti 28m2. Myslím, že je to trošku moc... velký padák. Dovedete si představit, jak se s ním to „chůďa“ pere na startu. Jasně, takto postiženi bývají právě ti, co mají hlouběji do kapsy a chtějí ušetřit na kurzovném. Jiní si myslí, že je lépe jít na kurz vybaveni, nebo chtějí ušetřit na kurzovném, když přijdou s vlastní výbavou.
Pokud nemáte vedle sebe opravdu zkušeného, zodpovědného pilota, kamaráda nebo dobrého známého, který už ví o lítání skoro všechno nebo pokud vy sami nemáte již díky vlastním zkušenostem naprosto jasnou představu, co potřebujete - apeluji na Vás - přátelé, před kurzem si NIC nekupujte!!! Jak říká klasik „nic neberte, nebo se z toho zblázníte“!!!
Celý článek...
 
« ZačátekPředchozí12345DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.