Vše jsem si dopředu připravil, nahrál do GPS, naplánoval trať, dokonce i kratší variantu a hurá na Smradlavku. Do luftu jsem se opravdu vnutil, padák rovně nad hlavou, ale chtěl jsem upravit směr startu a to tak blbě že rozkýváním jsem to dal s rámem v trávě a pak těsně kolem stromů, ale jsem tam, a to se počítá. Nastavuji kurz Bystřice nad Perštejnem, letí to svižně, trimy mám konečně naplno a šikmo proti větru valím 50km/hod. Dole je to samej les, držím si výšku a po 32minutách letu a 23,3km jsem nad Bystřicí nad Perštejnem. Otáčím to směr Velká Bíteš, tady už je krajina malebnější a je tu dost políček pro případ nouzáku . Krajina je ve velkém oparu a při této výšce to na focení v tuto pozdní hodinu určitě není, proto berte fotky pouze jako dokumentární. Vítr šikmo ze zad a nejdelší rameno 25,9km letím 30min.
a vo tom to je Proksík
Nad Velkou Bíteší to otáčím zpět na Smradlavku, vítr se stočil tak, že ho mám přímo proti a je to znát rychlost klesla na 40km/hod a nejkratší rameno 19,9km letím 29min. Pohled na nádrž je čím dál častější a v zrcátku poslední 3l vypadají jako by tam už nic nebylo. Před Tišnovem tam mám ještě 2l a to už doletím. Přistávám bezpečně přímo ze směru letu, vyslechnu si narážky na svůj start, ale dušička je v peří, to co jsem si naplánoval to jsem dal bez žádných ústupků.
a vo tom to je Proksík
pilot: Petr Proks stroj: R120 Palcostroj padák: Velvet 26 hmotnost bez paliva: 140kg den a čas startu: 29.8.2012 18:30 čas přistání: 20:01 doba letu: 91min let: FAI trojúhelník start – Smradlavka OB1 – Bystřice nad Perštejnem OB2 – Velká Bíteš cíl – Smradlavka celková vzdálenost tratě: 23.27+25.92+19.94=69.13km palivo na startu: 8l palivo po přistání: 1l spotřeba: 7l
|