Domů Moravský KAMEŇ 2012 Hlásím let do kameňa: Luděk Svoboda

Hlásím let do kameňa: Luděk Svoboda Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší

Na svůj premierový let do kameňa jsem čekal poměrně dlouho, lenost plánovat nemegalomanské tratě spojenou s vrozenou averzí vůči „papírování“ pomohl překonat až večerní telefonát s Petrem Buchtou. Když oznámil, že má naplánované dva trojúhelníky do Xcontestu, bylo rozhodnuto, jednoduše se přidám, ať neletí sám. Ráno o půl šesté následujícího dne jsme dorazili na startovačku, kde se už do vzduchu s Jeniferkou dral Ivoš a letěl si šlehnout. Svítání vytvořilo na obloze okouzlující  červánkovou scenérií, pohled který stál za vstávání, i kdyby měl člověk vrtuli zlomit. Startujeme a kolem Blanska v poklidu míříme na Černou Horu, jak dva chrousti užívající si ráno. Něco málo nafotíme, v Býkovicích máváme Jožkovi a pokračujeme na Zubštejn. Jsem línej šlapat do speedu a tak mě Petr o dvě stě metrů předlétává, mám možnost pozorovat jak se chová vrchlík v úplavu, je to kliďas.

Laughing s pozdravem Luděk Svoboda

Po levici míjíme Pernštejn a hledáme zříceninu Zubštejna, nacházíme ji skoro až na konci vskutku epesního údolí. Otáčíme na Velké Opatovice a v klidném ovzduší se kocháme světem pod svýma nohama, do těchhle končin často nezavítám a tak nadšeně fotím a fotím, neboť ještě nevím, že foťák neostří. Míjíme muzeum kartografie, Opatovice, a protože máme benzín i dobrý čas, domlouváme se na mírném prodloužení trati, tak akorát, aby to hodilo kilečko. Zámek v Biskupicích se nám zdá dostatečně daleko a tak otáčíme k domovu. Peťa si pak na posledním rameni protahuje let až na Kotvrdovické letiště a to mu háže o pár kilometrů víc, já už se jen kochám okolím Macochy a moje návratová rychlost je přesně úměrná obsahu energeťáku, který jsem ráno vypil. Sedám rychle jako Hornet na letadlovou loď. Při pohledu na nádrž mě potěšilo zjištění, že pár hodin s rozebraným motorem, šroubovákem a smirkovým papírem nepřišlo vniveč, zbývají tři litry, pro mě fantastická spotřeba. Skládáme, balíme, slunce se do našich textilních draků opírá se stále větší intenzitou a pomáhá vysušit poslední kapky rosy. Sečteno podtrženo, krásný klidný výlet, taková ta ranní olejová nuda. Ale co si budeme povídat, je to nejkrásnější nuda na světě.

1. Startova...
4. Peťa po ...
4. Peťa po startu 4. Peťa po startu
5. Startova...
5. Startovačka Harbechy (Vilémovice) 5. Startovačka Harbechy (Vilémovice)
6. Luděk po...
21. Macocha
21. Macocha 21. Macocha
22. Letiště...
22. Letiště Kotvrdovice (0B3 Peťa) 22. Letiště Kotvrdovice (0B3 Peťa)
23. Zbytek ...
23. Zbytek beneli Luděk 23. Zbytek beneli Luděk
24. Zbytek ...
24. Zbytek beneli Peťa 24. Zbytek beneli Peťa
kamen
kamen kamen

Luděk Svoboda
Axis Neptun M 24m, Nirvana Rodeo 115, spotřeba 7l, délka letu 100,6 km, doba letu 136m, suchá hmotnost 142 kg
Start : Harbechy, OB1 – Zubštejn, OB2 – zámek Biskupce
5:52 – 8:08

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.