Domů Moravský KAMEŇ 2012 Hlásím let do Kameňa : Kamil

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Hlásím let do Kameňa : Kamil Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 2
NejhoršíNejlepší 

Můj první letošní pokus o flug do Kameňa málem skončil dřív než začal. Protože z vlastní zkušenosti vím, že sedět dvě a vice hodin v sedačce a trpělive oblétávat 150km FAI trojůhelníky není nic pro mě. Proto jsem tentokráte věnoval velkou péči přípravě zvláště technické stránky letu. Motor jsem odvezl do spřátelené motodílny, kde se věnují ladění závodních skůtrů, ale hlavně mají testr a analyzer na dvoutaktní motory. Nakonec jsme stejně použili jen analyzer výfukových plynů na seřízení minimální použitelné bohatosti směsi. Doma jsem ještě na základě doporučení vyměnil svíčku a to byl zdroj mých následných problemů.

Cool Kamil

V něděli ráno jsen se probral kolem 5 hod, naházel věci do auta a vyrazil na startovačku. Pepa už tady ladil tříkolku, tak jsem rychle seskládal Rodeo, nachystal padák a po motorovce šup na poprvé za téměř bezvětří do vzduchu. Po nastoupání asi 5-7 m mi vysadil v plném záběru motor. Byl to můj první skutečný nouzák, tak jsem vůbec neřešil nějaké pokusy o nastartování a soustředil se na přistání z kopce, které dopadlo dobře. Z minulých letů už mám zkušenost s tím jak přistávat s plně otevřenými trimy, tak jsem to uběhl. Horší bylo šlapat nas…ej s krosnou na zádech do kopce zpět na startovačku. To co se jeví ze vzduchu jako skoro rovina, je ve skutečnosti pěkná makačka.

V duchu jsem již dnešní pokus o let do Kameňa odpískal a přemýšlel co s tím sk…..ým strojem může být. Ale hned po prvotní prohlídce Rodea jsem zavrhl plány na vyvraždění a demolici zmíněné motodílny a nasadil, tentokrát už správně a pevně fajfku na svíčku. Rychlé nalezení a odstranění poruchy mi dodalo energie na ještě jeden pokus o soutěžní let.

Druhý start se povedl a já se po obkroužení a nafocení místa startu vydal k OB 1 – Automotodromu Brno. Masarykův okruh leží na hranici CTR Tuřany a různé zdroje a mapy se na přesném určení hranice CTR úplně neshodují. Proto jsem to otočil těsně před okruhem a nepodlehl jsem pokušení si celý okruh zaletět.

Druhým otočným bodem mělo být ULVBIT – Nové Sady, ale letiště je dlouhé a tak jsem OB2 posunul až na obec Bezděkov. Navigace na druhém rameni je celkem nejjednoduší co mohla být – prostě letím podél dálnice. Třetí rameno už bylo jen pohodovým výletem nad mě známou krajinou, se spoustou mostů, tunelů, krásných údolí v raním oparu atd. Malinko pohupovat začalo ranní sluníčko až asi dva kilometry před Smradlavkou a tak jsem šel na přistání z kurzu.

Celý let jsem pojmul v rámci mých možností co nejvíce ekonomicky. Plný plyn jsem dal snad jen na startu a pak celou jsem cestu velmi pečlivě sledoval vario. Snažil jsem se o co nejmenší výkyvy výšky, když jsem potřeboval nastoupat na přelet lesního úseku, tak co nejplynuleji. No a také pomohla snaha o co nepřímější let mezi OB. To všechno, příprava a seřízení motoru, ekonomická disciplína ve vzduchu a v neposlední řadě můj nový třílajnový Orbit 3, mi dopomohlo k, na moje možnosti, fantastické spotřebě. Za míň jsem nikdy neletěl, a tak I když vím že Kaměň 2012 asi nevyhraju, pro mě je výtězstvím můj OSOBNÍ SPOTŘEBOVÝ REKORD.

Cool Kamil

01_pred_sta...
01_pred_startem 01_pred_startem
02_misto_st...
02_misto_startu_Smradlavka 02_misto_startu_Smradlavka
03_Boskovic...
03_Boskovicka_brazda 03_Boskovicka_brazda
04_OB1_Masa...
04_OB1_Masarykuv_okuh 04_OB1_Masarykuv_okuh
05_Orbit_3
05_Orbit_3 05_Orbit_3
06_ULVBIT
06_ULVBIT 06_ULVBIT
07_OB2_Bezd...
07_OB2_Bezdekov 07_OB2_Bezdekov
08_Tunel_a_...
08_Tunel_a_most 08_Tunel_a_most
09_Lom_Pred...
09_Lom_Predklasteri 09_Lom_Predklasteri
09_misto_pr...
09_misto_pristani_Smradlavka 09_misto_pristani_Smradlavka
10_Po_prist...
10_Po_pristani 10_Po_pristani
11_po_prist...
11_po_pristani 11_po_pristani
mapa
mapa mapa

    Kamil Ondroušek
    Kluzák: Gradient Orbit 3 26m2, typ krosny: Nirvana Rodeo 125,  typ a obsah motoru: Simonini Mini 2 Plus, 202ccm
    Startovní suchá hmotnost (stroj+padák+osoba na palubě+vše – benzín) 142 kg
    Datum 24.6.2012, čas startu: 6:27, čas přistání: 7:45, čistá doba letu: 78 min.
    Startovní bod: Smradlavka
    případný otočný bod č.1 (u trojúhelníku): Automotodrom Brno
    případný otočný bod č.2 (u trojúhelníku): Bezděkov ( Velká Bíteš)
    Cílový bod: Smradlavka
    Naměřená přímá vzdálenost mezi otočnými body: 62.5 Km
    Spotřeba pohonných hmot se zaokrouhlením na půl litru 4.0 l
    Stručný popis letu:

 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.