Domů Moravský KAMEŇ 2012 Hlásím let do Kameňa: Jiří Koudela

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Hlásím let do Kameňa: Jiří Koudela Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 

Prodloužený víkend před čarodejnicemi nesliboval sice ideální letové počasí, protože už od sobotního rána poměrně foukalo. Přesto jsem chtěl zkusit doletět za kamarády do Karlových Varů. V odpoledních hodinách jsem naložil auto věcmi a rodinou a vyrazil z Prahy na nejbližší vhodné startovní místo. Protože byl jihovýchod, zastavili jsme u lomů Amerika a sledoval jsem chvíli sílu větru. Chodilo to trochu v nárazech, ale nezdály se tak silné. Po chvíli váhání jsem to složil a připravil k letu. Zároveň jsem pořídil fotky pro dokladování letu do Kameňa. Po startu to ještě bylo živé, ale později se to uklidnilo. Asi po dvaceti kilometrech mi došly baterie v GPS, takže mi zbyla pouze mapa. Abych nemusel tahat velké formáty a vše se mi snadno vešlo na mapník, přilepil jsem si tam ICAO mapu, která má měřítko 1:500 000.

Wink Jiří Koudela

To je navigace. Podle Plzeňské dálnice to je snadné, ale potom při změně směru na severozápad my chyběly významnější body. Druhý otočný bod, kterým byla vesnička Třebouň u Toužimi jsem našel díky v mapě zareslenému vysílači pár kilometrů předem a výraznému kopci Třebouňáku s nějakou rozhlednou nebo co to má na vrcholu.

Cesta od Točníku k Třebouni mi moc neubíhala, ale sotva jsem minul Třebouň, prolétl kolem Toužimi, hledal jsem v dálce nějaký orientační bod na cílové letiště. K mému překvapení jsem byl za chvíli u hradu Loket a letiště se za kopci objevilo. Trochu jsem si sice na Loket zalétl, ale bylo to jen pár kilometrů. Když jsem po přistání stáhnul data z AMODU, který jsem si vzal pro záznam letu, pochopil jsem, proč mi to tak uteklo. Po startu jsem letěl rychlostí mezi 60 až 80 km/hod, ale na posledním rameni se díky větru do zad rychlost zvýšila na 100-110 km/hod a to byl už kalup.
Proto to trochu drncalo, když jsem vyklesával na letiště, které je za vrcholky vyšších kopců.
Přímá trasa mezi body byla 115 km a uletěl jsem to za necelou hodinu a půl. Rodina autem dorazila s více jak hodinovým zpožděním. To se to cestuje, když nám správně fouká.

Wink Jiří Koudela

GOPR0005
GOPR0005 GOPR0005
GOPR0007
GOPR0007 GOPR0007
GOPR0008
GOPR0008 GOPR0008
GOPR0088
GOPR0088 GOPR0088
GOPR0090
GOPR0090 GOPR0090
GOPR0093
GOPR0093 GOPR0093
GOPR0095
GOPR0095 GOPR0095
GOPR0097
GOPR0097 GOPR0097
GOPR0112-Ka...
GOPR0112-Karlstejn GOPR0112-Karlstejn
GOPR0144-Be...
GOPR0144-Berounka GOPR0144-Berounka
GOPR0172-Be...
GOPR0172-Beroun GOPR0172-Beroun
GOPR0231
GOPR0231 GOPR0231
GOPR0367
GOPR0367 GOPR0367
GOPR0369
GOPR0369 GOPR0369
GOPR0373-To...
GOPR0373-Tocnik GOPR0373-Tocnik
GOPR0601
GOPR0601 GOPR0601
GOPR0617
GOPR0617 GOPR0617
GOPR0644
GOPR0644 GOPR0644
GOPR0700-Pl...
GOPR0700-Plasy GOPR0700-Plasy
GOPR0701
GOPR0701 GOPR0701
GOPR0739
GOPR0739 GOPR0739
GOPR0883
GOPR0883 GOPR0883
GOPR0924-Tr...
GOPR0924-Treboun GOPR0924-Treboun
GOPR0928
GOPR0928 GOPR0928
GOPR0955
GOPR0955 GOPR0955
GOPR1033
GOPR1033 GOPR1033
GOPR1056
GOPR1056 GOPR1056
GOPR1075-Ka...
GOPR1075-Karlovy-Vary GOPR1075-Karlovy-Vary
GOPR1100-Lo...
GOPR1100-Loket GOPR1100-Loket
GOPR1113
GOPR1113 GOPR1113
GOPR1126
GOPR1126 GOPR1126
GOPR1143-le...
GOPR1143-letiste-Hory GOPR1143-letiste-Hory
GOPR1146
GOPR1146 GOPR1146
GOPR1152
GOPR1152 GOPR1152
GOPR1163
GOPR1163 GOPR1163
GOPR1166
GOPR1166 GOPR1166
mapa
mapa mapa

pilot: Jiří Koudela
stroj: Nirvana Instinct CL 200
padák: Dudek Nukleon 25
imatrikulace: OK-RGA 13
volný let – plánovaný přelet na letiště Hory u Karlových Varů (pořádali tam víkendový slet)
Let byl naplánován přes dva otočné body:
start – křižovatka silnic poblíž lomů Amerika a letiště Bubovice - 49°57'50.56"S,  14°11'21.31"V
OB1 - hrad Točník -  49°53'26.32"S,  13°53'15.24"V
OB2 – vesnice Třebouň u Toužimi -  50° 1'21.44"S,  13° 0'54.21"V
cíl – letiště Hory u KV -  50°13'0.49"S,  12°46'32.99"V
palivo na startu: 13 l
palivo po přistání: 7 l
den a čas startu: 28.4.   16:56:00
čas přistání: 18:24:20
celková vzdálenost tratě přes otočné body: 115 km
hmotnost bez paliva: 27+6+90=123kg


 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.