Prodloužený víkend před čarodejnicemi nesliboval sice ideální letové počasí, protože už od sobotního rána poměrně foukalo. Přesto jsem chtěl zkusit doletět za kamarády do Karlových Varů. V odpoledních hodinách jsem naložil auto věcmi a rodinou a vyrazil z Prahy na nejbližší vhodné startovní místo. Protože byl jihovýchod, zastavili jsme u lomů Amerika a sledoval jsem chvíli sílu větru. Chodilo to trochu v nárazech, ale nezdály se tak silné. Po chvíli váhání jsem to složil a připravil k letu. Zároveň jsem pořídil fotky pro dokladování letu do Kameňa. Po startu to ještě bylo živé, ale později se to uklidnilo. Asi po dvaceti kilometrech mi došly baterie v GPS, takže mi zbyla pouze mapa. Abych nemusel tahat velké formáty a vše se mi snadno vešlo na mapník, přilepil jsem si tam ICAO mapu, která má měřítko 1:500 000.
Jiří Koudela
To je navigace. Podle Plzeňské dálnice to je snadné, ale potom při změně směru na severozápad my chyběly významnější body. Druhý otočný bod, kterým byla vesnička Třebouň u Toužimi jsem našel díky v mapě zareslenému vysílači pár kilometrů předem a výraznému kopci Třebouňáku s nějakou rozhlednou nebo co to má na vrcholu.
Cesta od Točníku k Třebouni mi moc neubíhala, ale sotva jsem minul Třebouň, prolétl kolem Toužimi, hledal jsem v dálce nějaký orientační bod na cílové letiště. K mému překvapení jsem byl za chvíli u hradu Loket a letiště se za kopci objevilo. Trochu jsem si sice na Loket zalétl, ale bylo to jen pár kilometrů. Když jsem po přistání stáhnul data z AMODU, který jsem si vzal pro záznam letu, pochopil jsem, proč mi to tak uteklo. Po startu jsem letěl rychlostí mezi 60 až 80 km/hod, ale na posledním rameni se díky větru do zad rychlost zvýšila na 100-110 km/hod a to byl už kalup. Proto to trochu drncalo, když jsem vyklesával na letiště, které je za vrcholky vyšších kopců. Přímá trasa mezi body byla 115 km a uletěl jsem to za necelou hodinu a půl. Rodina autem dorazila s více jak hodinovým zpožděním. To se to cestuje, když nám správně fouká.
Jiří Koudela
pilot: Jiří Koudela stroj: Nirvana Instinct CL 200 padák: Dudek Nukleon 25 imatrikulace: OK-RGA 13 volný let – plánovaný přelet na letiště Hory u Karlových Varů (pořádali tam víkendový slet) Let byl naplánován přes dva otočné body: start – křižovatka silnic poblíž lomů Amerika a letiště Bubovice - 49°57'50.56"S, 14°11'21.31"V OB1 - hrad Točník - 49°53'26.32"S, 13°53'15.24"V OB2 – vesnice Třebouň u Toužimi - 50° 1'21.44"S, 13° 0'54.21"V cíl – letiště Hory u KV - 50°13'0.49"S, 12°46'32.99"V palivo na startu: 13 l palivo po přistání: 7 l den a čas startu: 28.4. 16:56:00 čas přistání: 18:24:20 celková vzdálenost tratě přes otočné body: 115 km hmotnost bez paliva: 27+6+90=123kg
|