Domů Moravský KAMEŇ 2012 Moravský Kameň 2012 - Jarní padesátka nad Vysočinou - Let 170312

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Moravský Kameň 2012 - Jarní padesátka nad Vysočinou - Let 170312 Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 8
NejhoršíNejlepší 

Jaro vystrčilo první růžky a konečně začalo být teplo. Krátký výlet z LK Říčany do Mnichovic začátkem března tak trochu naplnil chuť na lítání, ale teprve teplý víkend v půlce března přinesl příležitost na polítání na Vysočině.
Odpoledne jsem zabalil práci v lese a vyrazil na louku U Háku v Senožatech. Takřka úplné bezvětří znamenalo dlouhý start, tak jsem přitáhl, sedl si a doufal, že to vyjde. Vyšlo... ale příště si radši odnesu padák o 50m dál od pole. Předpověď slibovala J-JV vítr, který se měl k večeru stáčet na JZ a zesilovat. Tak po několika průletech nad vesnicí, nezbytném focení a kontrole pracantů v lese beru směr na Pelhřimov. Za chvíli přelétám nad Želivským klášterem, obdivuji jak je úpravený a držím výšku, protože přehrada Trnávka je ještě celá zamrzlá. Odtud kličkuji mezi lesy rovnou do Pelhřimova. Když vidím tu velikou zastavěnou plochu města shora, začínám přemýšlet nad tím, jestli se tam najde nějaká nouzová plocha. Je to dobré, první vidím na severním okraji města, pak bych to dotáhnul na fotbalové hřiště u nádraží, no a nebo na autobusák, ale tam mohou být dráty. Kvůli focení stahuji plyn a po chvíli zjišťuju, že město je krásně vyhřáté a tak i na volnoběh si držím výšku – z těch 250-300m bych doletěl v klidu mimo město.

Smile Jirka Paleta alias Jipák

Centrum Pelhřimova je krásně kulaté – pozůstatek původní výstavby ze středověku.Tak a teď směr západ, na Kámen. Protože už nejsem nad městem, vyklesávám tak do 150m nad terén a zase se kochám. Potok Hejlovka vytváří neuvěřitelné meandry, v jeho údolí jsou někde rozkvetlé kytky, jinde vidím zbytky sněhu. Sleduji železniční trať směr Leskovice, v Leskovicích dělám okruh a fotím Jardovu chalupu a taky barák u trati, kde mi mávají. Pak pokračuji podél silnice k hradu Kámen. Na té skále vypadá docela malý – ale mají tam fakt pěkné muzeum motorek. Letím se podívat na bývalé záložní letiště, kde jsem zalítal (a někdy i rozbil) pár modelů. Už zdálky mi je jasné proč je letiště zavřené – v jedné třetině dráhy je vybudována překážka, která slouží k testování odolnosti svodidel. Letiště totiž patří Výzkumnému ústavu dopravních staveb (tak nějak se snad jmenuje) a dělají tady dost často testy. Odstartovat s padákem nebo rogalem určitě jde, ale jsou na všech stranách zákazy vjezdu...

Sluníčo se už pomalu začíná nořit do mraků na západě, tak otáčím zpátky. Nejkratší cesta do Pacova vede přes dlooouhý les bez mýtin, tak to radši oblétám. U železniční zastávky Pacov stojí stará továrna, kterou asi někdo zrestituoval a teď je rozpadlá...
Od Pacova se vracím údolím potoka Trnávka (jo, na něm je přehrada Trnávka u Želiva), koukám na jeho meandry, mávám dětem v Roučkovicích a Hořepníku a koukám na něco bílého na obzoru. Že by to byla mlha od přehrady Želivka ? Měním směr a letím se tam podívat. Pod sebou vidím starý židovský hřbitov u Košetic. Za chvíli je jasné, že to mlha není, ale jen hromada kouře u Děkanovic. Pokračuji zpátky nad Martinickým potokem, fotím Syrov a říkám si, že už jsem skoro doma a v pohodě. Stahuji plyn, točím na JV a koukám jako tele – najednou stoupám dvěma metry, pak zase stejně padám no a hlavně, místo nějakých 35-40 km/h GPSka ukazuje slabých dvacet. No tak to je jasné – vítr se neotočil k JZ, ale zůstal JV a opravdu zesílil. Klesám, šlapu do speedu a pomalu se šinu do cíle. Ještě že jsem se neletěl podívat až na ten kouř, to bych asi jel domů autem...
Turbulence nad terénem sílí, tak jdu rovnou na přistání. Pár S-kových zatáček, pohled na stojící větrný pytel, podrovnání a jsem ve zdraví na zemi. Při focení krosny jsem si s hrůzou uvědomil, že jsem celou půlku cesty ani jednou nekouknul zrcátkem na zbytek paliva – no, fakt bych od toho kouře šel pěšky, vítr-nevítr.
Balím krosnu a padák a jdu se šťastnej jako kotě navečeřet. Tak to zase stálo za to !

PS. Tenhle let mi dal  tři úkoly do příště:
1.Jaro je tady, takže si nezapomeň seřídit karburátor na teplejší vzduch. Udělá to klidně půl litru na hodinu.
2.Nezapomeň pravidelně kontrolovat stav paliva.
3.Nebuď líný si odnést padák o pár metrů dál když je bezvětří. Kroky nic nestojí, rozsekaný rám ano.

Smile Jirka Paleta alias Jipák

jipak.rajce.net

DSCN8441_př...
DSCN8441_před startem DSCN8441_před startem
DSCN8442_st...
DSCN8442_start Senožaty DSCN8442_start Senožaty
DSCN8443_Se...
DSCN8443_Senožaty DSCN8443_Senožaty
DSCN8444_Se...
DSCN8444_Senožaty DSCN8444_Senožaty
DSCN8445_Se...
DSCN8445_Senožaty DSCN8445_Senožaty
DSCN8446_Se...
DSCN8446_Senožaty DSCN8446_Senožaty
DSCN8448_Že...
DSCN8448_Želiv DSCN8448_Želiv
DSCN8449_Že...
DSCN8449_Želiv DSCN8449_Želiv
DSCN8451_př...
DSCN8451_přehrada Trnávka DSCN8451_přehrada Trnávka
DSCN8452_př...
DSCN8452_přehrada Trnávka DSCN8452_přehrada Trnávka
DSCN8453_př...
DSCN8453_přehrada Trnávka DSCN8453_přehrada Trnávka
DSCN8455_Pe...
DSCN8455_Pelhřimov DSCN8455_Pelhřimov
DSCN8456_Pe...
DSCN8456_Pelhřimov DSCN8456_Pelhřimov
DSCN8460_Pe...
DSCN8460_Pelhřimov DSCN8460_Pelhřimov
DSCN8461_Pe...
DSCN8461_Pelhřimov nemocnice DSCN8461_Pelhřimov nemocnice
DSCN8462_Pe...
DSCN8462_Pelhřimov DSCN8462_Pelhřimov
DSCN8465_Pe...
DSCN8465_Pelhřimov DSCN8465_Pelhřimov
DSCN8468_Pe...
DSCN8468_Pelhřimov DSCN8468_Pelhřimov
DSCN8469_Pe...
DSCN8469_Pelhřimov SZ okraj DSCN8469_Pelhřimov SZ okraj
DSCN8470_úd...
DSCN8470_údolí Hejlovky u CHodeče DSCN8470_údolí Hejlovky u CHodeče
DSCN8471_St...
DSCN8471_Stanovice DSCN8471_Stanovice
DSCN8472_St...
DSCN8472_Stanovice DSCN8472_Stanovice
DSCN8473_Le...
DSCN8473_Leskovice DSCN8473_Leskovice
DSCN8476_Le...
DSCN8476_Leskovice DSCN8476_Leskovice
DSCN8479_Le...
DSCN8479_Leskovice DSCN8479_Leskovice
DSCN8480_Le...
DSCN8480_Leskovice DSCN8480_Leskovice
DSCN8482_hr...
DSCN8482_hrad Kámen DSCN8482_hrad Kámen
DSCN8486_hr...
DSCN8486_hrad Kámen DSCN8486_hrad Kámen
DSCN8487_hr...
DSCN8487_hrad Kámen DSCN8487_hrad Kámen
DSCN8488_le...
DSCN8488_letiště Kámen DSCN8488_letiště Kámen
DSCN8489_př...
DSCN8489_překážka na letišti Kámen DSCN8489_překážka na letišti Kámen
DSCN8490_hr...
DSCN8490_hrad Kámen DSCN8490_hrad Kámen
DSCN8491_zb...
DSCN8491_zbořená továrna u Pacova DSCN8491_zbořená továrna u Pacova
DSCN8493_Pa...
DSCN8493_Pacov DSCN8493_Pacov
DSCN8494_Pa...
DSCN8494_Pacov DSCN8494_Pacov
DSCN8495_me...
DSCN8495_meandry Trnavy DSCN8495_meandry Trnavy
DSCN8496_Ho...
DSCN8496_Hořepník DSCN8496_Hořepník
DSCN8497_ži...
DSCN8497_židovský hřbitov u Košetic DSCN8497_židovský hřbitov u Košetic
DSCN8498_ko...
DSCN8498_kouř u Děkanovic DSCN8498_kouř u Děkanovic
DSCN8501_Ma...
DSCN8501_Martinský potok po Jiřičkami DSCN8501_Martinský potok po Jiřičkami
DSCN8502_Sy...
DSCN8502_Syrov DSCN8502_Syrov
DSCN8503_Sy...
DSCN8503_Syrov DSCN8503_Syrov
DSCN8504_Sy...
DSCN8504_Syrov DSCN8504_Syrov
DSCN8505_dě...
DSCN8505_děcka se vrací z lesa DSCN8505_děcka se vrací z lesa
DSCN8507_cí...
DSCN8507_cíl Senožaty u Háku DSCN8507_cíl Senožaty u Háku
DSCN8509_po...
DSCN8509_po přistání DSCN8509_po přistání
Mapa letu
Mapa letu Mapa letu

Pilot: Jří Paleta
Padák: AXIS Comet 28
Motor: Nirvana Rodeo 125
Startovní hmotnost: 135kg

Datum letu: 17.3.2012
Čas startu: 16:40
Čas přistání: 18:15
Doba letu: 1:35


Start:  Senožaty U Háku
OB1:  Pelhřimov
OB2:  letiště Kámen
OB3: údolí Martinického potoka S od Senožat
Cíl: Senožaty U Háku

Celková délka tratě: 55,1 km – FAI trojúhelník
Délka trasy podle GPS: 65,4 km

Celková spotřeba: 7 litrů
OB1-OB2: 15,8 km
OB2-OB3: 22,7 km
OB3-OB1: 16,6 km

 
 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.