Po nádherným babím létě letos dost rychle nastoupil podzim a lítat už vlastně nešlo. Možná tento víkend to půjde, chtěl bych ještě něco zaletět a proč ne do Kameňa, konenkonců na to mám ještě dva dny. Je neděle 30.10.2011, kolem poledne stojím na startovce a skládám hadraplán. Oproti předpovědi, kdy nemělo skoro nic, fouká tak trojka odhadem. S velkým sebezapřením dávám napodruhý start, první pokus bokem na vítr nedopadl...Možná se ten křižák jednou naučím. No letím konečně, dole mávají ňácí chataři, mávám taky ze všech sil, ale hned zas hrábnu po řidičkách, protože to hází jako prase. Hurá na první rameno. Moc se to nelepší, nějak se ale dneska výjimečně nebojím, blbý je, že po nafocení přehrady foťák začne ukazovat vybitou baterku. Byla skoro plná na startu.
Martin Galle
Zkouším ho strčit pod bundu, když se trochu ohřeje, ukazuje jednu čárku a po dvou fotkách zas nic. Hlavně otočňáky by to chtělo. První z nich - kostel v Novém Veselí se daří. Ještě před ním ale na rozhraní rybníka a lesa dostávám slušnou prdu do padáku a pak se pořádně prosednu. Jen pro kontrolu to místo z otočky zopakuju a je to tam zas, fakt zajímavý. Před startem jsem si říkal, že ta nízká oblačnost by možná šla přestoupat. Přichází čas to vyzkoušet. Takže plyn tak na půlku, abych to neutavil a vzhůru k nebesům. A skutečně, přes pás jakoby mlhy se rozjasňuje a jsem nad mraky. Dostávám se až na 1000 AGL a fakt si to užívám. Pro mě úplně novej zážitek. Není tady sice úplně jasno, protože vysoko nade mnou je další vrstva oblačnosti, ale i tak dost dobrý. Jsem rád, že jsem se tentokrát nedržel při zemi. A v luftě najednou klídek, že jsem zapomněl hlídat kurz a musím se dost vracet na cestu k druhýmu OB. Tím je zřícenina a částečně opravenina hradu Rokštejn. Klesám k němu na volnoběh snad deset minut. Nějací nadšenci tady zpřístupnili hradní věž, zpevnile zbylý zdi a kdo ví, možná z toho jednou postaví zpátky hrad v původní podobě. Já mám ale problém ho vůbec vyfotit, protože se bojím pustit řidiček. Divočina. A protože to nahoře bylo skvělý, znova stoupám a za chvíli, spíš delší chvíli, jsem tam zas. Tady řekl foťák dost, co se dá dělat, fotka před přistáním nebude a nádrž až doma. Ale jinak nová LXpětka funguje dobře. Kdybych několikrát nechtěně nerozhodil nastavení, jak jsem ho cpal pod bundu, bylo by to ještě lepší. Baterka se snad ještě rozchodí a kdyžtak přikoupím náhradní. Z oblačnosti pode mnou je teď na chvíli jedna peřina a já mám najednou pocit, že mě nic z toho dole nechybí - prostě v nebi. Nad VelMezem se to trhá. Nevím, kolik je tady stupňů, ale vím jistě, že teplo vypadá jinak. Těch pár minut už to vydržím. Protáhnu se dírou v mracích, vyklesám na volnoběh a přistávám.Dobrý to bylo nakonec, dost dobrý, když to vyjde, tak půjdu ještě večer na chvilku. Ještě sbalit a jedu na pozdní oběd. Tak se mějte a nezapomínejte, lítat se dá celej rok!
Martin Galle
pilot Martin Galle stroj palcostroj R120, Vega 1 m let 30.10.2011 váha pilot v trenkách 85kilo, celková vše minus benzín asi 132 kilo start 12 25 dole 14 32 doba 2 hod 7 min start Velké Meziříčí - Fajtův kopec OB1 Nové Veselí - kostel OB2 hrad Rokštejn u Brtnice přistál Velké Meziříčí - Fajtův kopec start-OB1 20,7km OB1-OB2 24,7km OB2-VM 22,8km celkem 68,25km,FAI trojúhelník, ale těsně celkem podle gps 82,4km nádrž před 9L nádrž po 2L spotřeba 7L
|