Domů Technika, rady, návody Tak co hošani bóchnem tam reflex - né ? a reakce pilota k tomu

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Tak co hošani bóchnem tam reflex - né ? a reakce pilota k tomu Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 33
NejhoršíNejlepší 

Tak co hošani bóchnem tam reflex - né?

Jsem moc rád, že mohu našim čtenářům sdělit, že jsme měli tu čest, letos na Falkonu vidět horkou novinku- již  od druhého českého výrobce - padák, který si smí říkat se vší hrdostí, padák s autostabilním profilem.
Není to tak dlouho co jsem volal po tom, že by si náš motorový  paragliding zasloužil, aby pro něj začaly vznikat na konstrukčních prknech verze od počátku  původní, úplně nové, které reflektují požadavky a potřeby současných motorových pilotů. Dosavadní kluzáky pro motorový paragliding vycházely doposud z verzí pro volné létání. Mluvil jsem o tom, že“ horečná snaha po zvýšení rychlosti, tak jak to vidíme dnes, jde cestou zejména zvýšení plošného zatížení, až na hranici únosnosti. Tím padáky ztrácejí na parametrech v ekonomických a termických disciplínách, ale i v bezpečnosti“. Argumentoval jsem také tím, že“ nejsme okrajovou skupinou uživatelů, jak si to omylem někteří mysleli, ale obrovským celosvětovým trhem, který je schopen absorbovat novinky a také je i dobře zaplatit. Těmi jsou vysoká rychlost a menší plošné zatížení při snaze zachovat stávající obratnost a přijatelnou míru bezpečnosti“. .............. pokračování dál......
Tak jsem to prubnul  (zkopírováno z diskuze aby to nezapadlo)
Daniel
O prvním z řady českých „autostabilů“ jsem se zmínil před devíti měsíci. Šlo o motorový speciál Mo.JO od firmy JOJO wings Franty Salavy, který více než prokázal životaschopnost této nové koncepce vrchlíku. Měl bych  připomenout, že pět pilotů státní reprezentace mělo tento vrchlík nad hlavou během klání na mistrovství světa v roce 2009. Jeho podíl a přínos pro získání titulu Mistrů světa v motorovém paraglidingu byl pro naše barvy velmi významný.
Tím druhým vrchlíkem s autostabilním profilem o kterém dnes mluvíme je dílo firmy Mac Para Technology, kterou nemusím nikomu představovat. Padák otestovalo na Falkonu několik přítomných pilotů a je teď na nich, aby nám řekli, jaké měli pocity. Jedním z nich byl Dan z Karabachu. Tím bych ho na tomto místě vyzval - Dane tak co jaké to bylo? Bude tvým novým křídlem „autostabil“?
Dovolil bych si vyvolat diskuzi na téma „Má autostabilní profil vrchlíku pro motorový paragliding budoucnost?“
Já se pokusím stručně formulovat svůj názor a jít také s kůží na trh. Osobně se domnívám, že autostabilní profil má nejen budoucnost, ale že do dvou let budou vyrábět tyto padáky všichni čeští výrobci, kteří nechtějí zaostat za vývojem v tomto oboru. Do tří let na nich budou létat všichni čeští piloti, kteří chtějí promluvit do výsledků v motorovém paraglidingu.
Nic na tom nemění fakt, že se u některých stávajících modelů projevují určité nedostatky konstrukce mající za vinu, že se tyto padáky prozatím nehodí do rukou nezkušených pilotů.
Motto: vlci vyjí, ale karavana jede dál.
Pěkné autostabilní vánoční svátky Vám všem přeje - Marcello
Tak jsem to prubnul  (zkopírováno z diskuze aby to nezapadlo)
Daniel
 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.