Domů Technika, rady, návody Za kolik koupit či nekoupit výbavu pro motor. paragliding.

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Za kolik koupit či nekoupit výbavu pro motor. paragliding. Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 15
NejhoršíNejlepší 
Přátelé, kamarádi, za každé takovéto email su ščastné jak sviňa. Konečně zase někdo neměl fedry a pokusil se něco semolit, tak tady to máte a tobě Marcello moc dík. No a pro ostatní by to mohla být výzva, co takhle poslat pár řádků třeba na téma jak jsem si polítal v roce 2008, no a když k tomu bude i nějaká ta fotečka, to už bude těžké valčík. Kurňa dyť to děláme pro sebe a vo tem to je néééé,, Proksik.

Ahoj Proksíku 
Dnes bylo ošklivě, já ležím s chřipkou a tak jsem hodil na papír pár úvah. Nabudeš- li dojmu, že je to téma , které by mohlo někoho zajímat a že je to ze zajímavého úhlu pohledu pak s tím nalož jak uznáš .  
Zdravím Marcello
Za kolik koupit či nekoupit  výbavu pro motor. paragliding. Často odpovídám na  dotazy a čítávám diskuzi na téma  za kolik se dá pořídit výbava pro motor. paragliding , kde a na čem se dá ušetřit,  na kolik nás přijde letová hodina. 
Nechci na tomto místě polemizovat, dá-li se koupit krosna  za 25 000-40 000,-Kč , ale o tom má-li taková koupě smysl. 
Jsou mezi námi vysloveně technicky zaměření jedinci a to slovo jedinci bych chtěl zdůraznit, kteří dokáží na podobných strojích létat . Obyčejně to bývají jejich tvůrci, kteří vědí co je právě příčinou poruchy , jak to rozdělat a co a kde vyčistit případně seřídit. Pro tyto lidi je hračkou udělat i z půlky Trabanta letecký motor,  který relativně spolehlivě běhá a  jsem hrdý na to, že k tak úžasnému a technicky vyspělému národu patříme.
Obávám se však, že těmto strojům již odzvonilo a patří do úsvitu motorového paraglidingu.  Upřímně si myslím, že málo kdo by se k nim chtěl vrátit i když jim mnoho z nás  vděčí za mnohé ostruhy a mněly by dostat důstojné místo v našich leteckých muzeích Naskýtá se tedy otázka na čem a za kolik létat.  Nejlevnější olétané stroje s modernějšími motory, se pohybují v cenách kolem 45 000- 50 000.-Kč. Je to moc nebo málo.
 Já si myslím, že je to moc proto,že nikdo z nás není tak bohatý, aby si mohl kupovat levné věci. Bývají to stroje dávno za zenitem, často v problematickém stavu a posledním majitelům tak říkajíc zůstávají ve sklepě, pokud jich nevyužijí  jiným způsobem. Je třeba si uvědomit, že ani nové krosny nejsou naprosto spolehlivé a o olétaných  strojích to platí mnohonásobně více. Během svého života absolvují   některé choulostivé díly mnoho hodin vibrací,  nárazů, prudkých změn teploty, opotřebení a různého zacházení . Z tohoto důvodu lze očekávat častější výskyt závad a poruch, často velmi nepříjemných.
Proto bych doporučoval při nákupu přidat minimálně 15 000-20 000.-Kč a stát se šťastným majitelem něčeho co mě s jistou dávkou pravděpodobnosti dostane při určité dávce štěstí  pravidelně do vzduchu. 
Ano souhlasím, dát 70 000.-Kč za motor do sekačky na trávu je opravdu hodně ( vaše žena to nejspíš nepochopí), ale je to ještě horší. Tady se dostáváme k otázce co nás vlastně bude stát letová hodina. Ke krosně potřebujeme , alespoň klouzavý padák, vrchlík, prostě hadru. Ale pozor,  hadra to v žádném případě nesmí být. Zejména pro začínajícího motor. paraglajdistu. Padák by měl být v co nelepším stavu málo létaný, nejlépe nový, správné velikosti a typu, protože některé padáky se pro někoho hodí, pro jiného nikoli. Ceny se pohybují v závislosti na stavu, oblíbenosti  a výrobci cca od 30 000-45 000.-Kč. Na vlastnostech a velikosti padáku záleží, jak úspěšně se vnutíte do vzduchu a s jakou bezpečností a jak dlouho tam setrváte. Doporučenou výbavou bývá záložák, přístroje,vysílačka. Přilba a brýle, pevná obuv a teplá kombinéza jsou samozřejmostí.
Nesmíme zapomenout připočítat, náklady na palivo, olej, údržbu, polámané vrtule, opravy nebo výměnu ochranného rámu. Dále na nepřímé náklady na členství v LAA, udržení a obnovu technického a pilotního průkazu, zdravotní prohlídky a povinné pojištění.
Pořídíme -li si veškerou tuto  nutnou a drahou  výbavu  bude pak rozhodující  jak spolehlivě nás dostane krosna a padák  do vzduchu. A tady je jádro pudla.  Bude-li krosna spolehlivá a pokud možno bezporuchová a padák vhodný pro naše záměry jsme schopni nalétat ročně i několik desítek hodin. Bude-li potřebovat motor často opravy a padák bude“ hydra“, prosedíme naši poměrně krátkou sezonu na zemi a naše“letová hodina“ se tím začne sakramensky  prodražovat.  Nemluvě o rizicích při startu a letu s nespolehlivým motorem a padákem.  Po roční či dvouleté zkušenosti s takto prodrbaným časem, zestárlým padákem a propadlým techničákem a  piloťákem  buď rezignujeme na paragl.  létání jako takové  nebo na techniku a  koupíme něco lepšího. Nebylo účelnější a levnější hned od počátku vlastnit spolehlivou krosnu a nový padák?
Rada na závěr. Názory  výrobců berte vždy s rezervou. Ptejte se zejména uživatelů-zkušených paraglaglidistů.
Autor –marcello, není  výrobcem ani prodejcem MPG.

 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.