Domů

Akce v luftě

Žádná akce v luftě :-(

Languages

Languages
TOPlist

Hlásím let do kameňa: Roman Tomíček Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 17
NejhoršíNejlepší 

Pokořit 200km FAI trojúhelník byl pro mne od loňského roku, kdy jsem začal létat tyhle dlouhé pro někoho nepředstavitelné, pro někoho nesmyslené vzdálenosti, které mi jako milotu MPG dávají řadu zkušeností a zážitků, můj vytoužený cíl. Aby se daný let vydařil, musí člověk spojit dohromady celou řadu faktorů.
Přípravy na tento let byly už dříve, jak jsem se již zmiňoval v úvodu. Dne „D“ nastal budíček v 5h ráno, kdy rtuť teploměru ukazovala 2 stupně Celsia. Při takto nízké teplotě je bez vyhřívaných věciček skoro nemožné vydržet 4h ve vzduchu. Tankování proběhlo na místní čerpací stanici cestou na letiště přímo do tříkolky, a to z důvodu úspory času, kterého už rychle ubývalo. Plánovaný start v 6:30 se nekonal, přípravy se protáhly. První start se nezdařil z důvodu velké ranní rosy. Druhý pokus byl již lepší, i když žádná sláva to taky nebyla. Čas startu – 7:09h.

Laughing ahoj Roman

První zádrhel byl, že jsem doma zapomněl foťák. Naštěstí mám ještě poměrně kvalitní v mobilu. Ihned po startu byla při pohledu na polskou stranu vidět nízká oblačnost (mlhy). Tušil jsem, že se bude postupně rozpouštět, ale nevěděl jsem, zda-li k tomu dojde včas.
K prvnímu otočnému bodu byla naštěstí cesta volná. Nastal ale další problém. Motor začal při pozvolném stoupání „škubat“, naštěstí po ustálení horizontu škubání ustalo.
Po dalších asi 20 minutách mi navíc přestalo fungovat vyhřívání sedačky a rukavic, z důvodu nefunkčního dobíjení baterky (zjištěno po přistání).
V tuto chvíli jsem ale už byl pevně rozhodnu, že to zkusím uletět i přes negativní faktory. Nic horšího, než že zůstanu někde na poli hluboko v Polsku, mě potkat nemohlo ;-) Upozorňuji, že jsem u sebe neměl žádné polské peníze, žádné tekutiny a jídlo. Opravdu jsem byl nepřipraven, v onen den jsem měl jít na noční směnu a již jsem měl naplánován odpolední program.
První bod jsem otočil v dobrém čase s lehkým větrem v zádech. Při cestě k druhému se začaly mlhy postupně rozpouštět, takže počasí mi bylo příznivě nakloněno. Rychlost byla stále přijatelná a vše nasvědčovalo tomu, že pokud se již nic dalšího „nepokazí“, mohlo by se to podařit. Smůla ale pokračovala dál. Přestalo fungovat vario. Je pravdou, že GPS jeho funkci docela spolehlivě převzala
a nakonec to byla jen vybitá baterka, zima ji moc neprospěla. Každopádně i druhý bod jsem otočil
a nastala cesta „domů“, kdy se pro změnu nic nepokazilo, ale začalo se oteplovat. Slunce stoupalo
a tudíž to začalo pěkně houpat. Termika začala být výrazná a s přibývajícím časem se to zhoršovalo. Mělo to ale podstatnou výhodu. Plynovou rukojeť jsem měl často na volnoběh a tím spořil cenné palivo. Zpět na letišti jsem přistál v 11:22h.
Na tomhle letu bylo nejzajímavější to, že samotné plánování nebylo dlouhé, let a přípravy doprovázely drobné i větší komplikace. Po celou dobu letu jsem se snažil o co nejmenší spotřebu paliva. Trimy téměř celou cestu v základu. Bohužel motor Rotax 399 je dvouválcový a svou dávku paliva si prostě vezme za každé situace. Každopádně jsem docílil slušné spotřeby 18 litrů za 253 minut letu a 206 kilometrů.

Laughing ahoj Roman

1.Glogowek
1.Glogowek 1.Glogowek
2.Wojska
2.Wojska 2.Wojska
3.Start-pri...
3.Start-pristani Honegr letiste 3.Start-pristani Honegr letiste
20120921314
20120921314 20120921314
Natankovano
Natankovano Natankovano
Plan 200km ...
Plan 200km FAI Plan 200km FAI
zbytek
zbytek zbytek

Sky paragliders Antea  M,
MPG Maverick 1 OK-PPB 26,
Rotax  399ccm,
vzletovka: 161kg,
den: 21. 9. 2012,
start: 7:09h,
přistání: 11:22h,
doba letu: 253 min,
start letiště Honegr,
OB1 Glogowek,
OB2 Wojska,
OB3 Honegr (start-pristani),
přistání: letiště Honegr,
vzdálenost FAI trojúhelníku: 206 km
celková spotřeba: 18 litrů
spotřeba na hodinu: 4,27 litrů

 

Tak toto je moje práce v Joomle. Snad se bude líbit.