¨
Logo Proksik
Proč smrdět doma, když můžem do luftu. (J.C)   ČEBÍN AIR FORCE  http://www.proksik.cz   ;       přidat k oblíbeným                                      ČVP - MAPA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tlacitko

TOPlist

Jat to funguje: HORNET 503 

  

Posádka nejdříve připne padák CHIRON 340 na hlavní karabiny, pak připojí řídící a narychlovací šňůry.                                       

 

Motor je potřeba před letem zahřát asi na 130°C. Provozní teplota Rotaxu je 180-200°C, max. přípustná 250°C.

 

Vypnout motor a rozložit padák za tříkolkou. Pokud letí pasažér, může se posadit na své sedadlo a připoutat se. Pak pilot nastartuje motor a vrtulí nafoukne padák.
 

Chyba: Pilot přidal příliš mnoho plynu a padák mu nekontrolovatelně vyjíždí nahoru a zase padá dolu. Správně: Ubrat plyn, zatáhnout řídící šnňůry a stabilizovat padák na zemi.

 

Teď je vše perfektní: Motor běží na volnoběh, padák sedí stabilně nafouklý a pasažér je na svém místě. Pilot má čas na důkladnou kontrolu šňůr a symetrie vrchlíku, čímž si vytvoří základní podmínky pro spolehlivý start.

     

Opustit nastartovanou tříkolku s připoutaným pasažérem není moc dobrý nápad a pomocník na přídi je dobré řešení.  V silném větru je už pomocník nevyhnutný - to jsou ale limitní podmínky na létání určené jen pro velmi zkušené piloty!

  

Pozor, jdeme na to! Přidat plyn a zatáhnout za knipl. Od první sekundy je možné korigovat padák pomocí brzd.

Křížové šňůry při rozjezdu automaticky vyrovnávají boční náklon a vystřeďují vrchlík nad tříkolkou.

 

HORNET 503 potřebuje ke vzletu velmi krátkou dráhu, 20 až 50 metrů, podle síly protivětru. Tady pilotovi postačil  krátky úsek s posečenou trávou.

 

Vzlety na jistotu. HORNETY mimořádně spolehlivě startují. Počet vydařených startů k nezdařeným z důvodů nezvládnutého padáku je padesát až sto ku jedné!

 

 

Tříkolka v první stoupavé zatáčce těsně po vzletu. Levá noha = levá zatáčka, přesné řízení jako v letadle.
 

HORNETY létají lehce a velmi obratně.   

Na předním světle je dobře vidět celý padák a pilot za letu nemusí zvedat hlavu pro jeho kontrolu.

 

Královské létání!

Výška: 750m, rychlost: 50 km/h. Výhled: neuvěřitelný, pocity: nepopsatelné!

 …a posádka plná dojmů se vrací zpátky na zeměkouli.

Vždy měkké přistání při rychlosti 30-40km/h - buď s pomocí motoru nebo přímo z bezmotorového klouzavého letu.

Nádherný večer, co říkáte?

 

Pekné pozeranie!
 
Miloš