Liga Motorového paraglidingu 2007 – o Vraní Pírko

 Dne 6. – 8. dubna proběhla na letišti Hranice na Moravě první kolo ligy motorového paraglidingu. Počasí nám vyhrožovalo, že se bude asi muset lítat a tak asi právě proto se tam sešlo relativně hodně závodníků. Hlavním organizátorem byl Láďa Proček (VRÁNA) což samo o sobě slibovalo velmi povedenou akci. Vždyť dlouhá tradice Vraních sletů, je jistojistě vrytá v paměti,  většině motorových padáčkářů. Řediteloval to, již osvědčeně, božský Zdenda.

Sraz byl již v pátek navečer, kde má maličkost dojela již po západu slunce, a tak jsem nestihnul večerní polétání. Na začátek jsme vyfasovali mapy a hned se dělala příprava na ranní navigační disciplínu. Ta byla vymyšlena opravdu rafinovaně. Hodnocený start, po té letět na první otočný bod, ten byl uprostřed  pole, kde se mnělo přistát, udělat si barevnou tužkou značku do mapy, pak zase odstartovat a letět na další bod, tam provést tu samou šílenost a pro jistotu si to zopáknout i na třetím otočném bodě. A odtam letět zpět na letiště. A pro zjednodušení, jsme dopředu ještě museli nahlásit v kolik hodin,minut a vteřin budeme zpět na letišti. Kdo se bál, že by eventuelně nemusel zvládnout čtyři starty za sebou, tak si mohl na těch otočných bodech jen kopnout do tyček a letět dál, ale to již bylo za méně bodů. Pravda je, že takhle po ránu, ty starty, v orosené trávě, za bezvětří, no nic moc. Musím ale konstatovat, že většina závodníků volila tu nejtěžší variantu a většinou úspěšně si fixovala značky po celém těle. A rozdíly v deklarovaných časech se opravdu lišili jen ve vteřinách.

Po přistání na letišti jsme si ještě švihli přesnost přistání. Pak se nám ale lehce rozfoukalo a tak zbytek dne již každý trávil po svém. Někdo ladil stroj, někdo jen tak zevloval po letišti. Přes den se nad letištěm poflakovali větroňáři , se svými stroji, takže se bylo pořád na co koukat. Večer se nabrýfovala disciplina s hledáním fotek po předem známé trati, jedním „touch and go“(letmo se dotknout zemně , nerozbít si hubu a valit dál) na trati a jedním tajným úkolem, známým až těsně před startem. Fotky byli celkem brnkačka, dotkni se a leť ve čtverci 5 x 5 metrů celkem taky, ale tajný úkol( spočítat oblouky pod železničním viaduktem) byl oříškem pro nejednoho závodníka. Pak jsme si ještě dali, pro změnu, přesnost přistání a bylo po závodech. Celkově musím konstatovat, že to bylo moooc příjemné polétání uprostřed Moravské Brány a určitě až bude zase možnost, tak se tam rádi přijedeme podívat.

 Akademik Berka Tomáš

hele myška

aha.. letět

a je dole, uf

Antea

auu

auu zase to koleno z války

všechen svůj majetek odkazuji svojí ženě a ...

co jsem to jenom sakra chtěl

když olej tak, tak Castrol, když Castrol, tak do huby. Aco tvoje rovnátka už jsi to přiznal

ten komín je krutej, že

chyťte mne

já tě roztlačím, chceš

jako bych tu nebyl

jestli nevyhraju, tak si mě nepřej

kdo mě chytne ten vyhraje

Marčelo

Marčelo v akci

Marčelo v zápalu montáže

něco je špatně

před startem

přednost z prava

fáma o zatmění slunce se chytla, alezpoň zdenál tomu věří dodnes

si to odkrokuju

start na lyžích (paraskiering)

tak co bude tam nahoře

že ba větry (přídavné turbo)

to je hader

to je ale štíhlost padáku

trochu kerosinu, feferonka a to by bylo aby to nebylo

uctivě se klaním ó nejvyšší

ve dvou se to lépe táhne

to to táhne, když to táhne a do toho si ještě zařvu